REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 16
Autogas Technic / Cadillac Eldorado poprzednie następne
17.03.2009

Cadillac Eldorado od Autogas Technic

Cadillac Eldorado od Autogas Technic  

Naszą galerię nietypowych samochodów przystosowanych do zasilania gazem zdominowały, jak na razie, auta amerykańskie. Nic w tym dziwnego, w końcu ich skłonność do „niewylewania za kołnierz” jest powszechnie znana. Tym razem przedstawiamy klasycznego krążownika - Eldorado, rocznik ’78.
REKLAMA
Cadillac EldoradoAutogas TechnicCadillac Eldorado

Ten model to ikona Cadillaca! Prezentowany tutaj egzemplarz to także jedno z najsłynniejszych jego wcieleń - sławą przyćmiewa go chyba tylko wersja z końca lat 50., kiedy karierę robiły ogromne stateczniki tylne, tony chromu, „rogate” zderzaki i motywy inspirowane wczesnymi samolotami odrzutowymi. 20 lat później Eldorado nie był już tak widowiskowy, ale mimo to nie sposób przejść obok niego obojętnie.

Pod maską Caddy’ego pracuje gigantyczny, gaźnikowy silnik V8 o pojemności 6,9 l. Jak na swoje gabaryty, wcale nie grzeszy mocą, która wynosi jedynie 180 KM. Samochód nadaje się więc głównie do „cruisingu” i zadawania szyku, zwłaszcza że przy każdej prędkości powyżej spacerowej żłopie benzynę bez opamiętania. Montaż instalacji gazowej to naturalne rozwiązanie, które samo się narzuca.

Cadillac EldoradoAutogas TechnicCadillac Eldorado


Montażyści Autogas Technic ze Słubic sami zaprojektowali i wykonali mikser Venturiego, obyło się za to bez ingerencji w oryginalną konstrukcję gaźnika. Pod maskę trafiły dwa reduktory Tomasetto (do 190 KM każdy), sporą część bagażnika zajął zaś pokaźny, 110-litrowy zbiornik na LPG. Przy zużyciu paliwa na poziomie 27/32 l/100 km (odpowiednio benzyna/gaz), to i tak nieprzesadnie dużo. Wlew paliwa umiejscowiono za tylną tablicą rejestracyjną (jak w starych Mercedesach „skrzydlakach”!).

Cały montaż trwał dwa dni, głównie za sprawą nietypowego rozwiązania miksera. Klasyk cierpliwie czekał na rozpoczęcie swojego „nowego życia”.

O samochodzie:
Ta generacja Cadillaca Eldorado była produkowana w latach 1971-78. W tym czasie przeprowadzono dwie modyfikacje - w roku 1973 i 1975. Było to drugie pokolenie tego modelu wyposażone w przedni napęd - rozwiązanie w owym czasie bardzo nietypowe w amerykańskim samochodzie, zwłaszcza tak dużym. Wersja z otwartym dachem była reklamowana w 1976 roku jako „ostatni amerykański kabriolet” po tym, jak na skutek zmian w przepisach dotyczących bezpieczeństwa z rynku wycofano wszystkie tego typu modele. Odkryte auta powróciły w USA w 1983 r., powodując gniew tych, którzy 7 lat wcześniej kupili Eldorado jako inwestycję.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Autogas Technic



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.