Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 9
fot. Alltop / Listwa wtryskowa znalazła się między pasem przednim a blokiem silnika poprzednie następne
16.11.2016

Dacia Logan MCV od Alltop

Dacia Logan MCV od Alltop fot. Alltop

Zazwyczaj w tym dziale prezentujemy pojedyncze samochody, za to dość spektakularne. Dziś przedstawimy auto pospolite, lecz w liczebności siła. Oto flota taksówek na bazie Dacii Logan konwertowanych przez warszawski warsztat Alltop.
REKLAMA
Dacia Logan MCV przed warsztatem Alltopfot. AlltopOstatnie egzemplarze technicy będą mogli konwertować z zamkniętymi oczami - przy kilkudziesięciu identycznych egzemplarzach można nauczyć się wszystkiego na pamięć

Według najnowszych danych Koalicji Na Rzecz Autogazu, liczba samochodów napędzanych LPG w Polsce przekroczyła już 3 mln. Zdecydowana większość z nich to auta prywatne, ale coraz więcej firm decyduje się na zamianę paliw konwencjonalnych na autogaz w swoich flotach, głównie ze względu na oszczędności. Nic dziwnego, bo samochody firmowe zazwyczaj pokonują więcej kilometrów niż indywidualne. Taksówki są tego jaskrawym przykładem, a dziś już nie tylko poszczególni taksówkarze decydują się na konwersje. Powoli przechodzimy w kierunku modelu zachodniego, czyli flot takich samych samochodów kupowanych przez korporacje taksówkowe.

Duże zakupy poczyniła właśnie firma Glob Cab Taxi z Warszawy, która wzmocniła swój tabor kilkudziesięcioma egzemplarzami fabrycznie nowych Dacii Logan MCV. Nabywca nie zdecydował się jednak na fabryczne układy LPG oferowane do tego modelu, lecz w zamian zamówił montaż systemów bazujących na sterowniku STAG-4 QBOX BASIC z katalogu firmy AC. Operację zmiany zasilania powierzono doświadczonemu warsztatowi Alltop, który jest autoryzowanym zakładem białostockiego producenta. Efekty pracy Alltopu przedstawialiśmy już nieraz, m.in. na przykładzie mocarnego Mercedesa S65 AMG i potężnej Toyoty Tundry.

Dacia Logan MCV - sterownik LPG w komorze silnikafot. AlltopSterownik gazowy "schował się" za fabrycznym sterownikiem silnika. Nie kłócą się

Sterownik STAG i przynależność warsztatu do sieci AC mogą oznaczać tylko jedno – maksymalny udział komponentów tej marki w konwertowanych Daciach. I faktycznie, poza zbiornikami zastosowano same podzespoły „made in Białystok”: reduktory R02, wtryskiwacze AC W01 i emulatory FLE-P. Zbiorniki to rzecz jasna torusy montowane we wnękach kół zapasowych (w taksówce liczy się przestrzeń bagażowa i możliwość pełnego jej zagospodarowania), o pojemności geometrycznej 48 l, a wyprodukowane przez ustecki Bormech. W praktyce mieszczą nieco ponad 38 l autogazu, co powinno wystarczyć na 400 i więcej kilometrów jazdy między tankowaniami – tak przynajmniej wyszło z naszego testu Logana MCV, choć my jeździliśmy wersją 0,9 TCe, a firma Glob Cab Taxi kupiła egzemplarze z (również trzycylindrowymi) 73-konnymi silnikami SCe o pojemności 1 l, bez turbodoładowania.

Dacia Logan MCV - zbiornik we wnęce koła zapasowegofot. AlltopZbiornik jest zasilany z zaworu umieszczonego pod klapką wlewu benzyny

Ze względu na wielkość zamówienia auta dostarczane są partiami (do tej pory przekazano 30 sztuk), ale do końca roku wszystkie przejdą już przez ręce techników z Alltopu i ruszą na podbój stołecznych ulic. Kierowcy nie zauważą, że jeżdżą samochodami napędzanymi paliwem innym niż benzyna, za to operator floty na pewno zauważy to w wydatkach na tankowanie. W dłuższej perspektywie poczuje to również powietrze nad Warszawą, bo dzięki LPG przedostanie się do niego wyraźnie mniej zanieczyszczeń i niepotrzebnego dwutlenku węgla. Operatorowi floty gratulujemy trafnego wyboru i życzymy dużych oszczędności, trzymamy też kciuki za więcej takich zleceń dla warsztatu!

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Alltop



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.