REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Auto Mix / Jeden reduktor to trochę za mało, dwa to zdecydowanie za dużo, ale lepiej mieć zapas niż niedobór poprzednie następne
24.11.2016

Ford F-150 i STAG-300-8 od Auto Mix Skrzyszów

Ford F-150 i STAG-300-8 od Auto Mix Skrzyszów fot. Ford

Samochody amerykańskie potrafią być w naszych warunkach nieporadne jak słoń w składzie porcelany, ale mają w sobie coś takiego, co przysparza im fanów mimo niedostatków praktycznych. Oto kolejny przykład – pick-up do jazdy po wydmach.
REKLAMA
Ford F-150 SVT Raptor w swoim żywiolefot. FordChcesz pobrykać po plaży/pustyni/lesie/wyrobisku kopalni odkrywkowej/piaskowni? Ten samochód jest dla Ciebie!

W Europie nikt przy zdrowych zmysłach nie wpadłby na pomysł, by montować 6,2-litrowy, benzynowy silnik V8 do czegokolwiek innego niż BMW z witaminą M, Mercedes przyprawiony przez AMG albo Audi z wiele mówiącym skrótem RS w nazwie. Co innego za Atlantykiem, gdzie Ford F-150 jest najchętniej kupowanym samochodem osobowym. A skoro tak, pojawia się przestrzeń do eksperymentów, nierzadko dość szalonych. Dość wspomnieć innego pick-upa, Dodge'a Rama SRT-10, z 8,3-litrowym silnikiem V10 z Vipera... W porównaniu z nim 416-konny Raptor wydaje się potulny jak baranek.

Łatwiej ubierać niż karmić...
Silnik o pojemności 6,2 l to jednak nie kaktus i swoje wypić musi. Żeby rachunki wystawiane przez barmana były niższe, naturalnym rozwiązaniem wydaje się montaż instalacji gazowej, w tym przypadku oczywiście na tyle wydajnej, by zaspokoić niemal nieograniczony apetyt potężnej i paliwożernej jednostki napędowej. Wybór warsztatu Auto Mix ze Skrzyszowa padł na sprawdzony system STAG-300-8 PREMIUM z katalogu białostockiego producenta AC S.A.

Ford F-150 SVT Raptor LPG - wtryskiwacze gazufot. Auto MixWtryskiwacze zamontowane w silniku V8 o pojemności ponad 6 l mają co robić

Co Raptor ma pod maską?
Polecenia wydawane przez sterownik wykonywane są przez dwie listwy wtryskowe AC W01 oraz dwa reduktory Magic Jet Power, łącznie zdolne obsłużyć silnik o mocy nawet 700 KM, a więc dysponujące pokaźnym zapasem wydajności. Zbiornik LPG zamontowano w miejscu koła zapasowego, czyli pod podwoziem, na tylnym zwisie. Pojemność geometryczna tej butli to aż 103 l, co oznacza, że w praktyce mieści się do niej 82,4 l gazu. Wydawałoby się, że to dużo, ale pojazdowi pokroju Raptora taka ilość wystarcza na maksymalnie 400 km. To i tak niezły wynik, chociaż większość samochodów, jakie znamy z ulic, tyle paliwa zużywa do pokonania raczej 800-1000 km. No cóż, coś za coś – V-ósemki potrzebującej 5 l paliwa na 100 km jazdy jeszcze nie wymyślono. Na szczęście jest LPG, które w pewnym sensie zmniejsza poziom spalania o połowę – poprzez obniżenie o taką właśnie proporcję kosztów tankowania.

Ford F-150 SVT Raptor podczas pokonywania pustynifot. FordTen samochód dojedzie dalej niż wiele pojazdów uważających się za terenowe. I zrobi to piekielnie szybko

Komu taki samochód?
O ile tego typu auto świetnie sprawdziłoby się w rajdach terenowych (i to bez większych modyfikacji), jego użyteczność na co dzień pozostaje ograniczona. Oczywiście, nadal ma pojemną przestrzeń ładunkową, a dzięki przedłużonej kabinie może przewieźć kogoś więcej niż tylko kierowcę i jednego pasażera, ale w naszych warunkach nadwozie typu pick-up bardziej kojarzy się z wołem roboczym niż samochodem do jazdy na co dzień. Każdemu jednak według potrzeb i gustu – jeżeli czyimś wymarzonym narzędziem do przemieszczania się z punktu A do punktu B jest akurat Ford F-150 SVT Raptor, pozostaje nam jedynie uszanować ten wybór. A przychodzi nam to tym łatwiej, że na pokładzie jest instalacja gazowa. Dzięki temu można uznać, że zdrowemu rozsądkowi stało się zadość.

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Auto Mix



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.