Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Hummer H2 / Autogas Technic poprzednie następne
08.01.2010

Hummer H2 od Autogas Technic

Hummer H2 od Autogas Technic fot. Autogas Technic

Hummer jaki jest, każdy widzi - wielki i budzący respekt. Budzi też niestety złą energię u kierowcy, gdy przychodzi do tankowania, dlatego bardzo rozsądnym krokiem jest w przypadku tego auta montaż instalacji gazowej. Oto - kolejny już - przykład takiego zabiegu.
REKLAMA
Hummer H2Autogas TechnicHummer H2

Autogas Technic ze Słubic to nasi „starzy znajomi” - swego czasu przedstawialiśmy wykonaną przez nich adaptację klasycznego, choć wyposażonego w przedni napęd Cadillaca Eldorado. Tym razem w ręce techników firmy trafiło auto nie mniej rozpoznawalne, za to z całą pewnością zauważalne z większej odległości. I nienawidzone przez jeszcze większą liczbę ekologów.

„Hummi” za kołnierz nie wylewa - jego sześciolitrowa V-ósemka o niebagatelnej mocy 330 KM „spożywa” 20 l benzyny na 100 km.

Hummer H2fot. Autogas TechnicHummer H2

A ponieważ wielu przeciętnych kierowców nie jest nie tylko mistrzami eco-drivingu, ale nawet początkującymi adeptami tej przydatnej sztuki, ratunkiem dla kieszeni i środowiska okazuje się LPG. Wprawdzie, według techników Autogas Technic, zużycie paliwa po adaptacji wzrasta do 24 l/100 km (co w przypadku gazu jest nieuniknione ze względu na jego lotną naturę i mniejszą „gęstość”), ale ulga jest mimo to wyraźnie odczuwalna - 45 zł zamiast 90 za pokonanie „wzorcowego dystansu” robi różnicę.

W aucie zamontowano system Plug & Drive produkcji BRC oraz dwa walcowe zbiorniki o pojemności 100 l każdy, by podróżowanie „H-dwójką” nie stało się permanentną wycieczką krajoznawczą po stacjach paliw. W ten sposób na pojedynczym tankowaniu (wartym ok. 360-380 zł!) można przejechać ponad 800 km, ale ma to i wadę - przestrzeń bagażowa praktycznie przestała istnieć. Albo rybka, albo... śledzik!

Hummer H2fot. Autogas TechnicHummer H2

Czy gaz w Hummerze ma sens? Odpowiemy pytaniem: jeśli nie w Hummerze, to gdzie ma? Naszym zdaniem, montaż w takim paliwożernym potworze to znacznie rozsądniejsze posunięcie niż zakładanie instalacji do, oszczędnych „z urodzenia”, samochodów pokroju Fiata Seicento czy Daewoo Matiza. Pewnie, że jak kogoś stać na taką „furę”, to pewnie ma i na benzynę, ale bycie oszczędnym i ekologicznie świadomym nie zależy często od grubości portfela. Nie wierzycie? Przeczytajcie wywiad z Mariuszem Pudzianowskim: Mariusz Pudzianowski - Po prostu umiem liczyć

Przypominamy, że dział „Pokaż, co potrafisz” tworzycie Wy, użytkownicy portalu Gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Autogas Technic



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.