REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Kam-Tech Auto na Gaz / Gdyby pod każdą klapką wlewu benzyny było tyle miejsca... poprzednie następne
21.09.2015

Jeep Grand Cherokee od Kam-Tech Auto na Gaz

Jeep Grand Cherokee od Kam-Tech Auto na Gaz fot. Kam-Tech Auto na Gaz

Amerykanie mogą być purytanami w kwestiach obyczajowych, ale wciąż produkują wiele samochodów, które nie znają umiaru w piciu. Benzyny oczywiście. Na szczęście u nas ich auta wysyłane są na gazowy odwyk. Objawów odstawiennych brak.
REKLAMA
Interfejs Avatar i reduktor Gold w komorze silnikafot. Kam-Tech Auto na GazZ magazynów KME pochodzi również Avatar - interfejs diagnostyczny wyposażony w łączność bezprzewodową

3,6-litrowa V-szóstka to w sumie nawet nie jest duży silnik jak na Jeepa Grand Cherokee. Wprawdzie większy od znacznej części jednostek napędowych oferowanych w europejskich samochodach tej wielkości (np. nowe Volvo XC90 ma tylko silniki czterocylindrowe, w tym podstawowy o pojemności zaledwie 2 l!), w dodatku benzynowy, a nie wysokoprężny, ale w kategoriach pojazdów „made in the USA” sześciocylindrowy „widłak” z rodziny Pentastar pod maską (taki sam, jak w testowanym przez nas swego czasu Fiacie Freemont, który tak naprawdę jest Dodge'em Journey w przebraniu) to bardziej absolutne minimum niż górna granica oferty. Do 5,7-litrowego V8 daleko, co oczywiście nie znaczy, że nie warto zamontować instalacji LPG. Warto.

Zadanie powierzono warsztatowi Kam-Tech Auto na Gaz ze Zgierza. Zakład współpracuje z łódzkim producentem KME, dlatego pod maskę trafił zestaw komponentów tej właśnie marki – sterownik Nevo Pro oraz reduktor Gold – uzupełniony o wtryskiwacze Barracuda marki Alex. KME firmuje jeszcze natomiast przełącznik rodzaju zasilania, który w amerykańskim SUV-ie (zdolnym jednak pokonywać poważny teren, o ile ktoś nie boi się porysować lakierowanych zderzaków) zamontowano w łatwo dostępnym i dobrze widocznym miejscu – na tunelu środkowym, między konsolą centralną a wybierakiem trybów pracy automatycznej skrzyni biegów.

Przełącznik rodzaju zasilania na tunelu środkowymfot. Kam-Tech Auto na GazPojemny zbiornik gwarantuje, że na wskazania wyświetlacza poziomu gazu nie trzeba będzie patrzeć zbyt często

Wszystkie powyższe elementy niewiele by zdziałały, gdyby nie wlew gazu, zbiornik i przewody doprowadzające tańsze paliwo do komory silnika. Zacznijmy od zbiornika – jest to torus marki Bormech zamontowany w miejscu koła zapasowego. Ma wymiary 680x270 mm (średnica x wysokość) i pojemność 82 l, czyli użytkowo można do niego zatankować ok. 65,5 l gazu. Przy oszczędnej jeździe podmiejskiej wystarczy to nawet na 500 km bez tankowania, w mieście raczej na 350-400 km, ale to dobre wyniki, niewymuszające ciągłego wypatrywania stacji paliw. Przewody pod podwoziem, doprowadzające LPG do komory silnika, to produkt marki Faro, a więc nie rurki miedziane, a elastyczne, z tworzywa sztucznego. Zawór tankowania gazu natomiast trafił pod klapkę wlewu benzyny – tak jest wygodnie, a poza tym jest tam wystarczająco dużo przestrzeni, by na stałe zamontować pełne złącze typu włoskiego, bez konieczności wkręcania adaptera przed każdym napełnianiem.

W ten prosty sposób kolejny amerykański mastodont (choć w USA uchodzący za pojazd średniej wielkości) stał się mniejszą obrazą dla środowiska naturalnego i choć w oczy kole tak samo, jak dotychczas, znacznie mniej kole w portfel swojego właściciela. Auto jest właściwie nowe (rocznik 2014), więc na pewno długo posłuży i zaoszczędzi mnóstwo pieniędzy, czego niniejszym życzymy kierowcy. Szerokiej drogi i tanich tankowań!

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Kam-Tech Auto na Gaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.