Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. LPGTECH / Podwójny reduktor zamiast dwóch pojedynczych - idealne rozwiązanie do dużych silników. Filtry niestety muszą być dwa osobne poprzednie następne
19.10.2015

Mitsubishi Outlander od LPGTECH

Mitsubishi Outlander od LPGTECH fot. LPGTECH

Warsztaty montujące instalacje LPG dzielą się na niezależne, autoryzowane (zwane też partnerskimi lub rekomendowanymi) i te firmowe, czyli działające przy siedzibach producentów. Właśnie z warsztatu firmowego wyjechał nasz bohater.
REKLAMA
Mitsubishi Outlander LPG - komora silnikafot. LPGTECHWszystkie zalety silnika V6, ale bez wysokich kosztów paliwa - takie rzeczy tylko z LPG

Rasowe, wszędobylskie terenówki, bojowo wyglądające SUV-y i bulwarowe crossovery to wdzięczne obiekty pracy montażystów instalacji gazowych – miejsca na poszczególne elementy systemu LPG mają zazwyczaj dużo, a ich właściciele chętnie poddają je przeróbkom, bo wiadomo, że taki samochód (nawet jeżeli w terenie nie zajedzie dalej niż zwykłe kombi) pali więcej niż jego bardziej konwencjonalne odpowiedniki już choćby z racji wyższego nadwozia. Duże i mocne silniki rzucają zaś mechanikom wyzwanie i każą wybrać nieco bardziej wyszukane komponenty, inne od tych, które trafiają do komór silnikowych motoryzacyjnego „planktonu”.

Outlander może mieć całkiem skromne jednostki napędowe, ale egzemplarz, który pojawił się w warsztacie firmowym LPGTECH, miał między przednimi kołami widlastą „szóstkę” o pojemności 3 l i mocy 244 KM. Takie „serce” zapewnia odpowiednio silne emocje podczas jazdy, ale i przepompowuje znaczne ilości krwi paliwa. Po „gazyfikacji” nominalne wartości spalania nie zmienią się wprawdzie na lepsze, ale koszty i tak od ręki spadną o połowę. A jakich komponentów użyto do przeprowadzenia konwersji?

Mitsubishi Outlander LPG - sterownik instalacji gazowejfot. LPGTECHSterownik "przycupnął" za akumulatorem

Mózgiem całego systemu jest sterownik TECH-326 OBD, na zespół jego podkomendnych składają się zaś: dwie listwy wtryskiwaczy TECH-Dragon (po 3 wtryskiwacze każda), podwójny reduktor KME Twin, dwa filtry odśrodkowe fazy gazowej Perfect Blue oraz czujnik ciśnienia i temperatury gazu PTS-01. To pod maską, a co dalej? W kabinie oczywiście znalazł się przełącznik zasilania, zamontowany na desce rozdzielczej, na lewo od kolumny kierownicy, na jednej z dostępnych w tym miejscu zaślepek. Kierowca może zasłaniać go sobie ręką, ale podczas postoju na światłach bez trudu skontroluje wskazanie poziomu LPG, bez konieczności schylania się czy zaglądania do popielniczki. Wlew gazu umieszczono pod klapką wlewu benzyny, a ilość przestrzeni tamże pozwoliła na zamontowanie pełnego zaworu włoskiego na stałe. W jego środek wkręcono niewielki korek, by w złączu nie gromadził się brud. Sprytne!

Mitsubishi Outlander LPG - wlew gazufot. LPGTECHDwa wlewy w jednym miejscu, bez konieczności wkręcania adaptera - tak powinno być w każdym aucie na gaz

Tańsze paliwo przechowywane jest z kolei w toroidalnym zbiorniku marki Bormech, ulokowanym w koszu na tylnym zwisie, pod podwoziem. Jego pojemność brutto wynosi 52 l, a więc praktycznie mieści się 41,6 l LPG. Przy 3 l pojemności i ponad 240 KM mocy wystarczy to pewnie na jakieś 300 km jazdy pomiędzy tankowaniami, ale problemu z kupieniem autogazu w Polsce nie ma, a i rozprostować kości w trasie czasem trzeba. Właścicielowi życzymy szybko rosnących oszczędności, a warsztatowi firmowemu LPGTECH wielu interesujących realizacji!

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: LPGTECH



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.