Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. A.MAX / Przełącznik rodzaju zasilania w Skodzie Octavii 1.8 TSI poprzednie następne
16.09.2016

Montuj z KINGIEM - Skoda Octavia 1.8 TSI z LPG

Montuj z KINGIEM - Skoda Octavia 1.8 TSI z LPG fot. A.MAX

Silnik 1.8 TSI to specyficzna jednostka napędowa, w której zastosowano po dwa wtryskiwacze benzyny na każdy cylinder. Jeden komplet dawkuje paliwo wprost do komór spalania, a drugi do kanałów dolotowych każdego z cylindrów.
REKLAMA

Z uwagi na zastosowanie dwóch układów wtrysku benzyny adaptacja na zasilanie gazowe tych jednostek napędowych jest dość skomplikowana. Najczęściej stosowane są dwa sterowniki LPG i dwa komplety wtryskiwaczy gazowych.

Skoda Octavia 1.8 TSI z instalacją LPG KING firmy A.MAXfot. A.MAXSkoda Octavia 1.8 TSI z instalacją LPG KING firmy A.MAX

Firma A.MAX oferująca instalacje gazowe KING robi to w prostszy sposób. Do adaptacji na zasilanie LPG silnika 1.8 TSI stosowanego w samochodach Grupy VW używany jest sterownik LPG KING DI 60 sterujący pracą 4-sekcyjnej listwy wtryskowej Valtek typ 39.

Wtryskiwacze LPG dawkują paliwo w stanie gazowym do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów. Sterownik uruchamia także umieszczone w komorach spalania wtryskiwacze, realizując dotrysk benzyny, który chroni je przed uszkodzeniem.

Wartość dotrysku benzyny zależy od obciążenia silnika. Na biegu jałowym udział benzyny nie przekracza 20-30%. W miarę zwiększania czasów wtrysku i prędkości obrotowej  udział ten zmniejsza się. Dzięki temu średnie zużycie benzyny w cyklu mieszanym nie przekracza 10-15%.

Wtryskiwacze LPG Valtek typ 39 stanowią standardowo oferowane rozwiązanie w zestawach montażowych do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Charakteryzują się one dużą szybkością działania, liniowością charakterystyki wydajności oraz powtarzalnością dawki. Wszystkie te cechy zapewniają minimalne zużycie LPG oraz nienaganną pracę silnika.

Zasilany LPG silnik 1.8 TSI w Skodzie Octaviifot. A.MAXKomora silnikowa Skody Octavii 1.8 TSI z instalacją LPG KING

Pracę wtryskiwaczy nadzoruje sterownik KING DI 60, który jest najnowszym, oferowanym przez A.MAX, systemem sekwencyjnego wtrysku LPG w stanie gazowym do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Algorytmy czuwające nad zasilaniem jednostki napędowej gwarantują minimalne zużycie benzyny w czasie pracy na gazie.

LPG w stanie gazowym dostarczane do wtryskiwaczy zmienia swój stan skupienia z ciekłego na lotny w reduktorze-parowniku Tomasetto Antarctic o wydajności pozwalającej na zasilanie jednostek napędowych o mocy do 250 kW. Z dużym zapasem pokrywa ona zapotrzebowanie na paliwo silnika 1.8 TSI.

Paliwo gazowe jest przechowywane w toroidalnym zbiorniku LPG (650/220 mm) o pojemności 56 l.

Samochód został poddany konwersji na zasilanie LPG w warsztacie A.MAX działającym przy siedzibie firmy.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: A.MAX



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.