Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 13
fot. Spec - Mech Auto Gaz / Porsche Cayenne z instalacją LPG poprzednie następne
17.07.2013

Porsche, które jeździ za grosze

Porsche, które jeździ za grosze fot. Spec - Mech Auto Gaz

Utrzymująca się obecnie relacja pomiędzy cenami klasycznych paliw silnikowych a LPG, którego cena stanowi około 40% ceny benzyny powoduje, że coraz większa liczba użytkowników decyduje się na zmianę sposobu zasilania swoich pojazdów.
REKLAMA

Są wśród nich także właściciele samochodów, które dość rzadko są poddawane konwersji. Do takich pojazdów można zaliczyć Porsche, które nie jest z pewnością najbardziej popularną marką wśród samochodów zasilanych LPG na polskich drogach.

"Zagazowanie" Porsche jest zawsze dla warsztatu swego rodzaju nobilitacją i pokazaniem swoich możliwości.

Firma Spec - Mech Auto Gaz z Rogozina koło Płocka specjalizuje się właśnie w nietypowych i trudnych samochodach. Oprócz konwersji dużej liczby samochodów amerykańskich firma ma także na koncie już 3 instalacje gazowe zamontowane w Porsche Cayenne.

Komora silnikowa Porsche Cayennefot. Spec - Mech Auto GazKomora silnikowa Porsche Cayenne z zamontowanym przez firmę Spec - Mech gazowym układem zasilania

W ostatnim czasie firma dokonała adaptacji na zasilanie gazowe Cayenne z widlastym, 8-cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 4,5 l i mocy 530 KM. Zasilenie tego „potwora” gazem wymagało zastosowania specjalnych komponentów, które są w stanie dostarczyć odpowiednią ilość LPG bez względu na obciążenie silnika.

Reduktory Zavoli Zeta Sfot. Spec - Mech Auto GazLPG jest dostarczane do reduktorów Zavoli za pośrednictwem elastycznych przewodów Faro o średnicy 10 mm

W samochodzie z tak dużym silnikiem należy przede wszystkim zapewnić odpowiedni zapas paliwa. Zapewnia go zamontowany w przestrzeni bagażowej walcowy zbiornik LPG wyprodukowany przez firmę STAKO.

Ma on pojemność geometryczną 120 l i pozwala na zatankowanie 96 l LPG.

LPG w stanie ciekłym jest dostarczane do komory silnikowej za pośrednictwem elastycznego przewodu o średnicy 10 mm, którego producentem jest włoska firma Faro. Zwiększona średnica przewodu pozwala na dostarczenie do silnika odpowiedniej ilości paliwa w każdych warunkach, także przy pełnym obciążeniu.

W komorze silnikowej paliwo jest rozdzielane i trafia przez elektrozawory gazowe do dwóch reduktorów-parowników Zavoli Zeta S. Gaz po odparowaniu jest kierowany za pośrednictwem dwóch poczwórnych listew rozdzielających do 8 wtryskiwaczy Hana, które dawkują LPG do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów.

Sercem gazowego układu zasilania zastosowanego w Cayenne jest sterownik Agis OBD CAN produkowany przez firmę App Studio.

Korzystając w czasie rzeczywistym z korekt systemu diagnostyki pokładowej OBD utrzymuje je przy zasilaniu silnika gazem na takim samym poziomie jak przy zasilaniu benzyną. W ten sposób sterownik jest w stanie adaptować swoje nastawy przez cały czas, zapewniając skład mieszanki gazowo-powietrznej na odpowiednim w zależności od warunków pracy jednostki napędowej poziomie.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Spec - Mech Auto Gaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.