Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 6
fot. Energy Gaz Polska / Moc niewygórowana, ale pojemność spora, więc reduktor nie narzeka na nudę poprzednie następne
11.09.2017

Subaru Forester od Energy Gaz Polska

Subaru Forester od Energy Gaz Polska fot. Energy Gaz Polska

SUV-ami i crossoverami obrodziło jak grzybami po dobrym deszczu. Prawdziwków jednak wśród nich niewiele, a jednym z ostatnich szlachetnych gatunków jest Subaru Forester, z symetrycznym napędem na wszystkie koła i silnikiem typu bokser.
REKLAMA
Subaru Forester LPGfot. Energy Gaz PolskaW przypadku Subaru uroda ma drugoplanowe znaczenie - nabywcy cenią te samochody za ich inne przymioty

Zarówno napęd 4x4, jak i silnik z cylindrami w układzie przeciwsobnym to wizytówki japońskiej marki. Mogłoby się wydawać, że autu takiemu, jak Forester akurat jednostka napędowa tego typu daje niewiele poza charakterystycznym brzmieniem. Otóż nic bardziej mylnego – bokser jest płaski, co sprzyja obniżeniu środka ciężkości, a więc również poprawie właściwości jezdnych. Wprawdzie bardziej niż na asfaltowej szosie niż na błotnistych bezdrożach, ale bądźmy ze sobą szczerzy: jaki odsetek tych aut opuszcza kiedykolwiek ubity trakt? Nawet, jeżeli to robią, to tylko po to, by gruntową drogą dojechać na działkę – o przedzieraniu się przez dzikie ostępy w stylu typowym dla wypraw Camel Trophy nie ma mowy. I to nie jest zarzut, a jedynie stwierdzenie faktu.

Choć silnik widocznego na zdjęciach Forestera (rocznik 2016) ma tylko cztery cylindry, przy 2,5 l pojemności skokowej i 177 KM do najekonomiczniejszych nie należy – według informacji warsztatu Energy Gaz Polska, który konwertował ten egzemplarz, średnio 13 l benzyny na 100 km to norma, poniżej której bez rezygnowania z przyjemności prowadzenia trudno zejść. Skoro więc nie można zmniejszyć nominalnego apetytu na paliwo, warto zmienić je na tańsze. W tym przypadku dokonano tego z użyciem systemu opartego na elektronice Nevo z katalogu łódzkiego producenta KME.

Subaru Forester LPG - komora silnikafot. Energy Gaz PolskaSilnik typu bokser to dziś ewenement, a zakup Subaru to najprostszy sposób, by mieć samochód z tego rodzaju jednostką napędową

Najlepsza nawet elektronika sterująca nic jednak nie wskóra, jeżeli nie będzie miała czym sterować. Nevo otrzymał zespół podwładnych w składzie: reduktor Silver, wtryskiwacze pojedyncze Barracuda, zamontowany nisko po lewej stronie deski rozdzielczej przełącznik rodzaju zasilania (bo tak naprawdę sterownik to tylko wykonawca poleceń kierowcy) i 53-litrowy zbiornik we wnęce koła zapasowego. Ten ostatni napełnia się poprzez zawór umieszczony pod klapką wlewu benzyny, po uprzednim wkręceniu weń adaptera – na pełne złącze nie wystarczyło przestrzeni. I choć teraz każde 100 km wiąże się z podaniem silnikowi nie 13, a 15 l paliwa, właściciel Forestera ani myśli narzekać, bo i tak za każde tankowanie płaci połowę tego, co przedtem! Jeżeli masz taki samochód, zacznij oszczędzać na paliwie jak najszybciej i już teraz sprawdź, ile kosztowałaby konwersja Twojego egzemplarza w warsztacie blisko domu lub miejsca pracy.

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Energy Gaz Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.