REKLAMA
30.04.2012

50 tysięcy pisze się w rejestr

Pod koniec 2010 r. w Wielkiej Brytanii uruchomiono inicjatywę pod nazwą UKLPG Vehicle Register, czyli bazę danych pojazdów konwertowanych na zasilanie LPG w autoryzowanych warsztatach lub przynajmniej przez nie sprawdzonych. W ciągu niespełna półtora roku w rejestrze znalazło się 50 tys. samochodów.
REKLAMA

Brytyjski rynek samochodów napędzanych autogazem ani nie jest wielki, ani nie rozwija się w szczególnie godnym odnotowania tempie, ale ma się dobrze i notuje regularne wzrosty. Aby zapewnić odpowiednią jakość usług w sektorze, UKLPG, czyli Brytyjska Organizacja Gazu Płynnego, utworzyła UKLPG Vehicle Register, czyli oficjalny spis aut, które przeszły przez ręce certyfikowanych fachowców – czy to na etapie adaptacji, czy też później, w toku eksploatacji. Co zyskuje właściciel samochodu wpisanego do rejestru? Korzyści jest wiele.

Logo rejestru pojazdów zasilanych autogazem stworzonego przez UKLPGfot. UKLPGRejestr pojazdów napędzanych LPG to prosty sposób na uporządkowanie rynku i podniesienie jakości świadczonych na nim usług

Po pierwsze, dostaje absolutnie bezcenny święty spokój, wynikający z pewności, że autem należycie się zajęto, tzn. konwersję przeprowadzono rzetelnie i solidnie. To z kolei gwarantuje bezproblemową, niezakłóconą awariami eksploatację oraz bezpieczeństwo użytkowania instalacji gazowej. Po drugie, pojazdy z certyfikatami montażystów z listy zatwierdzonych przez UKLPG (tylko oni mogą wydać taki dokument po dopisaniu samochodu do Vehicle Register) łatwiej znajdują nabywców, a i ubezpieczyciele patrzą na nie łaskawszym okiem. Brak stosownego zaświadczenia stwierdzającego przynależność auta do spisu coraz częściej oznacza komplikacje przy zawieraniu polisy (niektóre firmy wręcz odmawiają) oraz dłuższe poszukiwania nabywcy przy odsprzedaży, ewentualnie zbicie ceny.

Mechanizm opracowany przez Brytyjską Organizację Gazu Płynnego jest tyleż prosty, co genialny. Trudno w bardziej przejrzysty i łatwy sposób zapewnić i zweryfikować jakość prowadzonych montaży i narzucić branży wysoki standard świadczonych usług. Rejestr prowadzi także do konsolidacji rynku, ponieważ tylko certyfikowani przez UKLPG montażyści mogą dopisywać do niego nowe pojazdy. A skoro te nie figurujące w nim generują problemy przy ubezpieczeniu i/lub zmianie właściciela, wyjścia dla warsztatu niezrzeszonego są dwa – podnieść jakość i wejść do grona UKLPG Approved Autogas Installers lub wycofać się z interesu. Widać, że Brytyjczycy patrzą na swój wyspiarski światek autogazu przez pryzmat nie liczby konwertowanych aut, ale jakości, z jaką te auta zostały przystosowane do oszczędzania pieniędzy kierowców. Rule Britannia!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Drive LPG



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.