REKLAMA
12.11.2008

Australijczykom gratulujemy!

Swego czasu pisaliśmy o postulacie wysuniętym przez branżę LPG na antypodach, by zrównać (w górę!) poziom rządowych dopłat do samochodów napędzanych autogazem. I stało się - jak podaje LPG Autogas Australia, nabywca nowego auta dostanie tyle samo, co osoba przerabiająca pojazd używany.
REKLAMA
flaga AustraliiWikipediaflaga Australii


Do tej pory adaptacja oznaczała grant w wysokości 2000 dolarów, podczas gdy kupujący samochód w salonie (wyposażony w fabryczną instalację) mogli liczyć na połowę tej kwoty. Przedstawiciele lokalnego środowiska LPG słusznie uznali, że ani to specjalnie uzasadnione, ani sprawiedliwe i zgłosili propozycję wprowadzenia jednolitych (czytaj: jednakowo wysokich) stawek, niezależnych od wieku auta.
Rząd przeanalizował sugestię i zdecydował przychylić się do niej. Premier Kevin Rudd ogłosił to 10. listopada w Melbourne, zaznaczając przy tym, że nowa polityka względem autogazu stanowi część szerszego projektu, zwanego A New Car Plan for a Greener Future (Nowy Plan ds. Samochodów dla Bardziej Zielonej Przyszłości). Chodzi tu jednak nie tylko o ekologię, ale również zachęcenie Australijczyków do kupowania samochodów rodzimej produkcji, a nie importowanych.

Wzrost sprzedaży modeli krajowych marek (lub przynajmniej miejscowych oddziałów światowych koncernów), czyli Holdena, Forda i Toyoty, nie tylko zatrzyma kapitał na rynku, ale także powinien przyczynić się do rozwoju technologii systemów LPG, co ostatecznie doprowadzi do dalszego zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Większe sumy przeznaczone na dofinansowanie szybko się więc zwrócą.

Jest i kolejna zaleta zachęcania obywateli do jazdy na paliwie gazowym. LPG używane w Australii powstaje na miejscu, a zatem dalsze jego upowszechnienie spowoduje uniezależnienie od zagranicznej ropy. Gospodarka stanie się stabilniejsza, mniej podatna na wahania na rynku surowców energetycznych. Dziwny z polskiego punku widzenia krok, jakim jest podnoszenie dopłat (a nie podatków), ma więc swoje pełne ekonomiczne uzasadnienie i w ostatecznym rozliczeniu z pewnością przyniesie znaczne oszczędności (także na kosztach leczenia chorób płuc i układu krwionośnego, spowodowanych obecnością cząstek stałych w powietrzu). My też tak chcemy!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: LPG Autogas Australia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.