REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 8
fot. gazeo.pl / Sprinter LGT to jedyny w swoim segmencie rynku samochód, którym już z salonu można wyjechać z instalacją LPG poprzednie następne
25.06.2012

AutoEvent 2012 - przystanek Łódźstock

AutoEvent 2012 - przystanek Łódźstock fot. gazeo.pl

W dniach 19-20 czerwca w Łodzi odbyła się VIII edycja AutoEvent – Dorocznej Konferencji Przemysłu Motoryzacyjnego w Polsce. Jest to impreza wędrująca, dlatego w wydaniu 2012 została zorganizowana w Mieście Włókniarzy po raz pierwszy i, cóż, być może również ostatni. Poważnym rozmowom przedstawicieli branży towarzyszyła wystawa samochodów o napędzie alternatywnym.
REKLAMA
Czy branża motoryzacyjna przyjmie zaproszenie do Łodzi? Mamy nadziejęfot. gazeo.plDo inwestowania w Łódzkiem zachęcał uczestników konferencji Witold Stępień - marszałek województwa łódzkiego

AutoEvent nie jest w podstawowych założeniach imprezą nastawioną na udział „zwykłych śmiertelników” ani nawet amatorskich pasjonatów motoryzacji. Konferencję skrojono z myślą o koncernach szukających dogodnych miejsc na inwestycje (stąd udział władz miasta i regionu oraz reprezentantów Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oraz specjalistach z sektorów takich, jak: logistyka, produkcja czy dostawy komponentów. Jeden z paneli dyskusyjnych poruszał tematykę e-mobilności i interesującego zagadnienia automatycznie kierowanych kolumn pojazdów (tzw. platooningu), dzięki którym spada zużycie paliwa i emisja spalin, niestety jednak rozmowa została skierowana na tory samochodów hybrydowych i elektrycznych, z pominięciem napędów gazowych, stanowiących idealne ogniwo łączące dzisiejszą, opartą na ropie naftowej motoryzację z jej ekologiczną następczynią.

AutoEvent to dobra okazja, by pokazać nowoczesność dzisiejszych instalacji gazowych i powalczyć ze stereotypamifot. gazeo.plEkologia to nie tylko hybrydy i auta elektryczne - w barwach autogazu wystąpiły Mercedes Sprinter LGT z instalacją fabryczną i Mazda 3 z systemem KME Nevo

Honoru LPG broniły wystawione na dziedzińcu łódzkiego Instytutu Europejskiego samochody w barwach gazeo.pl i KME – Mercedes Sprinter LGT (pierwszy i jedyny w swoim segmencie samochód dostawczy z fabryczną instalacją gazową) oraz nowiutka Mazda 3 ze 150-konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Auta budziły zainteresowanie tym większe, że organizatorzy umieścili na parkanie instytutu, od strony ulicy, transparent informujący o wystawie samochodów elektrycznych, przez co niejednemu zwiedzającemu trzeba było najpierw wyjaśnić, że auta są w pełni spalinowe, a jedynie konwertowane na zasilanie gazowe. Kiedy już to było jasne, zainteresowanie wcale nie spadało, co dało nam możliwość przeprowadzenia wielu ciekawych rozmów oraz przedstawienia zalet nowoczesnych instalacji gazowych. Okazało się przy tym, że stereotypy dotyczące autogazu niestety wciąż mają się dobrze. To jednak upewnia nas w przekonaniu, że gazeo.pl jest potrzebne, a powzięta przez nas misja budowania korzystnego wizerunku branży i paliwa – słuszna.

Na ulicach takiego zagęszczenia ekologicznych aut jeszcze nie ma, ale to tylko kwestia czasufot. gazeo.plDziedziniec Instytutu Europejskiego stał się areną prezentacji najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań, jakimi dysponuje współczesna branża motoryzacyjna

Któż jeszcze prężył muskuły w czerwcowym słońcu? Głównie stali bywalcy pokazów ekologicznych pojazdów, a więc Toyota Prius (tutaj w najnowszej, bardziej zaawansowanej i jeszcze oszczędniejszej wersji Plug-in, z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka i pokonania 30 km bez kropli benzyny), Opel Ampera oraz cała gama Peugeotów: elektryczny iOn oraz hybrydowe 3008 i 508 RXH. Prezentowały się także małoseryjne i specjalistyczne pojazdy „na baterie” – Elipsa i Melex – a także napędzany elektronami bolid skonstruowany przez studentów Politechniki Monachijskiej. Ciekawostką luźno związaną z ekspozycją był Smart (potem zamieniony na Renault Clio) z instalacją uniemożliwiającą uruchomienie i jazdę, jeżeli kierowca jest pod wpływem alkoholu. Dziś takie systemy są wyłącznie opcjonalne i z pewnością mało kto będzie zainteresowany doposażaniem swojego samochodu w tego typu rozwiązanie, jednak w ciągu kilku lat może ono stać się obowiązkowym elementem wyposażenia wszystkich nowych aut sprzedawanych w Unii Europejskiej. Jeżeli pomoże to zmniejszyć liczbę kierowców na „podwójnym gazie” (nie licząc użytkowników LPG!), jesteśmy całym sercem za!

Piłeś? Nie jedziesz! Są auta, które nie ruszą z miejsca, jeżeli kierowca jest fot. gazeo.plCiekawostkę stanowił Smart z wbudowanym alkomatem

AutoEvent przyjechał do Łodzi, pobył i pojechał. Nim wróci do Miasta Włókniarzy, upłynie z pewnością nieco czasu, ponieważ w międzyczasie będzie musiał „odwiedzić” miasta i regiony, w których jeszcze nie gościł. Mamy nadzieję, że jednak dane nam będzie doczekać się i gościć konferencję ponownie, a tymczasem liczymy, że rozmowy podczas niej prowadzone i nawiązane w ich trakcie kontakty zaowocują wieloma inwestycjami natury motoryzacyjnej w Łodzi i województwie. Trzymamy kciuki i życzymy AutoEventowi powodzenia w dalszej „wędrówce”. Jeżeli możemy coś doradzić: więcej gazu!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: relacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.