REKLAMA
23.10.2017

Autogaz w Chile łapie wiatr w żagle

Przy 20 tys. pojazdów napędzanych LPG i 55 stacjach, na których można je zatankować, Chile nie jest światową potęgą w dziedzinie zastosowania autogazu. To jednak dobry start i czyni się starania, by przyspieszyć tempo wzrostu rynku.
REKLAMA
Scena uliczna w Chilefot. auto-gas.netWięcej autogazu to więcej czystego powietrza dla mieszkańców miast i więcej pieniędzy w ich kieszeniach - same zalety!

14 lat – tyle potrzebował rynek autogazu w Chile, by osiągnąć liczbę 20 tys. konwertowanych samochodów (LPG wprowadzono w tym kraju w 2003 r.). Lepsze to niż nic, ale na kolana nie rzuca. Biorąc jednak pod uwagę, że najpopularniejsze paliwo alternatywne świata jest w Chile używane tylko w taksówkach, lekkich pojazdach dostawczych i pick-upach (prawdopodobnie ze względu na ograniczenia stosowania go w samochodach osobowych), można ten wynik uznać mimo wszystko za niezły. Być może przepisy się zmienią i rynek wystrzeli w górę jak z procy, ale my dzisiaj nie o tym.

Przełomowa technologia

Liczba konwersji w Chile ma szansę wkrótce wzrosnąć bez względu na stan prawny, a to za sprawą pojawienia się w dystrybucji systemów wtrysku gazu w fazie ciekłej. Lepiej późno niż później, nieprawdaż? Rozwiązania tego typu wymagają mniej czynności obsługowych, zapewniają jeszcze większe oszczędności i osiągi jeszcze bardziej zbliżone do tych, jakimi silniki poddawane konwersji legitymowały się przed montażem, a więc przy odpowiednio dobranej cenie jest nadzieja na przełom. Najbardziej na nowej technologii powinny skorzystać wspomniane już pick-upy, że względu na wysokie moce silników i znaczne zapotrzebowanie na paliwo.

Oszczędności przede wszystkim

Jak w każdym innym kraju na świecie, także i w Chile naczelnym argumentem przemawiającym na korzyść autogazu jest możliwość znaczącej redukcji kosztów tankowania. I tak na przykład: półciężarówka pokonująca miesięcznie 2500 km generuje wydatki na paliwo rzędu 320 tys. chilijskich pesos, czyli ok. 1800 zł. Zamiana benzyny na LPG obniża rachunki o ok. 100 tys. pesos, do poziomu poniżej 1300 zł. Dzięki pojawieniu się nowoczesnych rozwiązań z zakresu technologii konwersji, operatorów flot chętnych do skorzystania z potencjału autogazu w zakresie zmniejszania wydatków na stacjach. Warsztaty w Chile są już dobrze przygotowane na nadchodzącą rewolucję!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: auto-gas.net



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.