REKLAMA
04.08.2015

Autogaz w Hiszpanii ma plan

Dużo dobrego dzieje się ostatnio wokół LPG jako paliwa silnikowego w Hiszpanii, a liczby stacji tankowania i samochodów napędzanych gazem rosną. Nowo ogłoszony plan zakłada dalszą, bardziej dynamiczną poprawę sytuacji.
REKLAMA

Tak zwany Plan VEA ogłoszono w Madrycie 8 lipca, w obecności przedstawicieli hiszpańskiego sektora LPG, przede wszystkim AOGLP – Hiszpańskiej Organizacji Gazu Płynnego. Dokument zakłada udzielenie wsparcia i promocji pojazdom napędzanym energią alternatywną, również tym z silnikami zasilanymi autogazem. Podczas spotkania nie tylko przedstawiono szczegóły, ale również omówiono wyzwania i możliwości stojące przed LPG. Co do możliwości, najbliższa przyszłość rysuje się obiecująco – oczekuje się, że liczba stacji tankowania wzrośnie z obecnych 500 do 1200, a liczba samochodów z 40 tys. do 250 tys. Wszystko to zaś do roku 2020. Cele są ambitne, ale autorzy całego przedsięwzięcia uważają, że pozostałe 5 lat to czas całkowicie wystarczający na ich realizację.

José Luis Blanco, dyrektor AOGLP, przemawia podczas spotkania z okazji ogłoszenia Planu VEAfot. AOGLPPlan VEA został pozytywnie przyjęty przez hiszpańską branżę LPG. Oby został sprawnie wprowadzony w życie

Plan VEA został dobrze przyjęty przez AOGLP. José Luis Blanco, dyrektor organizacji, wyraził nadzieję, że plan stanie się podstawą dla rozwoju sektora autogazu w nadchodzących latach. Dodał, że nakreślone cele są jak najbardziej realistyczne, zwłaszcza że branża od ponad 10 lat działa na rzecz ich realizacji. Szczęśliwie Hiszpania nie musi zaczynać przygody z LPG od zera – wprawdzie stacji i aut jest relatywnie niewiele (zwłaszcza w porównaniu z Polską, Włochami czy Niemcami), ale autogaz ma już swoje miejsce w świadomości kierowców z Półwyspu Iberyjskiego, a jego postrzeganie stale się poprawia.

Hiszpańska branża LPG jest zwarta i gotowa, by wcielać postanowienia Planu VEA w życie, zwłaszcza w zakresie rozwijania infrastruktury, zachęcania do inwestycji i organizowania kampanii na rzecz podnoszenia świadomości opinii publicznej. Do zadań rządzących należy jednak pobudzanie popytu na autogaz poprzez odpowiednie zachęty fiskalne – jak pokazały przykłady wielu krajów przed Hiszpanią (w tym Polski), kierowcy nie zwrócą uwagi na nowe paliwo, jeżeli podczas płacenia rachunku za tankowanie nie zauważą różnicy na lepsze. Trzymamy kciuki za szybki, bujny i bezproblemowy rozkwit sektora LPG jako paliwa silnikowego w Hiszpanii!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: AOGLP



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.