REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 14
fot. BRC / Giandomenico Basso i Mitia Dotta, załoga, zasilanego LPG, Forda Fiesty R5 LDI BRC Racing Team poprzednie następne
22.09.2014

Basso w Fieście R5 LDI - trzeci w Rajdzie Adriatyku

Basso w Fieście R5 LDI - trzeci w Rajdzie Adriatyku fot. BRC

Załoga BRC Racing Team w składzie Giandomenico Basso Mitia Dotta, jadąca Fordem Fiestą R5, zasilaną gazem płynnym LPG, ukończyła 21 Rajd Adriatyku na trzeciej pozycji.
REKLAMA

Rajd wygrał Umberto Scandola, który po drugim w tym sezonie zwycięstwie prowadzi w Rajdowych Mistrzostwach Włoch, z przewagą 6 punktów, nad Giandomenico Basso.

Giandomenico Basso w Fordzie Fiesta R5 LDI na trasie Rally Adriatico 2014fot. ACI Sport ItaliaGiandomenico Basso w Fordzie Fiesta R5 LDI w barwach BRC Racing Team na trasie Rally Adriatico 2014

Rajd początkowo odbywał się pod dyktando Paolo Andreucciego, który wygrał 4 z 5 pierwszych odcinków specjalnych. Jednak na szóstym odcinku, wskutek awarii układu napędowego, stracił blisko 4 minuty, kończąc rywalizację na 34 pozycji. Na kolejnym oesie Andreucci stracił 1'31.1 do Scandoli, zajmując 24 miejsce. Kolejne kłopoty Andreucciego spowodowały konieczność wymiany skrzyni biegów i ostatecznie zajął on 12 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Pierwszego dnia, w sobotę 20 września 2014 r., załoga BRC na obu rozegranych odcinkach specjalnych zajęła trzecie miejsca. Drugiego dnia, w niedzielę 21 września 2014 r., Giandomenico BassoMitia Dotta zajmowali miejsca od 2 do 11, borykając się z problemami technicznymi związanymi z zaworem pop-off. Jednak przez cały rajd zachowali 3 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Na 7 dotychczas rozegranych eliminacji Rajdowych Mistrzostw Włoch, Giandomenico Basso 6 razy stawał na podium.

Celem naszych tegorocznych startów było wykazanie, że samochód z systemem zasilania gazowego BRC może konkurować z pojazdami benzynowymi naszych rywali. Udało się. Do ostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Włoch przystępujemy z praktycznie tą samą liczbą punktów co nasi nabliżej sklasyfikowani konkurenci. 

Gabriele Rizzo, dyrektor techniczny BRC Racing Team

Klasyfikacja generalna 21 Rajdu Adriatyku:

  1. Umberto Scandola – Guido D'Amore (Skoda Fabia S2000) 1:23'44.8 ;
  2. Denis Colombini – Erica Furlan (Ford Fiesta R5) – strata 30.5;
  3. Giandomenico Basso – Mitia Dotta (Ford Fiesta R5 LDI) – strata 57.1.
Suzuki Swift Sport 1600 BRC Racing Team z załogą Michele Tassone - Daniele Michi na trasie Rally Adriatico 2014fot. ACI Sport ItaliaSuzuki Swift Sport 1600 BRC Racing Team z załogą Michele Tassone - Daniele Michi na trasie Rally Adriatico 2014

Odległe, 12 miejsce Paolo Andreucciego w Peugoecie 208 T16 R5 spowodowało, że jadąca gazową Fiestą R5 LDI załoga BRC Racing Team awansowała na drugie miejsce w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Włoch.

Klasyfikacja generalna Rajdowych Mistrzostw Włoch (CIR – Campionato Italiano Rally):

  1. Umberto Scandola 82,
  2. Giandomenico Basso 76,
  3. Paolo Andreucci 75.

Na szutrowych trasach Rajdu Adriatyku 2014 znakomicie spisała się druga załoga BRC Racing Team startująca w Suzuki Swift Sport 1600, oczywiście z instalacją LPG firmy BRC. Michele Tassone z pilotem Daniele Michi osiągnęli zwycięstwo w klasie R1, wygrywając 5 z 7 odcinków specjalnych.

Ostatnia eliminacja Rajdowych Mistrzostw Włoch (CIR), Rally Due Valli w Weronie odbędzie się w dniach 10-12 października 2014 r.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: BRC, ACI Sport Italia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.