REKLAMA
19.01.2012

Caddy Bifuel - skąd te ceny?

Do oferty Volkswagena trafiła napędzana LPG odmiana Caddy Bifuel. Przy obecnej sytuacji na rynku paliw taki samochód jest z pewnością potrzebny zarówno dla użytkowników jak dla niemieckiej marki. Jednak polityka cenowa w stosunku do tej wersji Caddy budzi pewne wątpliwości.
REKLAMA

Najtańszy furgon Bifuel (1,6 MPI o mocy 98 KM na LPG) kosztuje 73 550 zł (brutto). Za porównywalny samochód w wersji benzynowej (1,2 TSI o mocy 104 KM) trzeba zapłacić 65 130 zł, a najtańszy diesel (1,6 TDI o mocy 102 KM) w furgonie został wyceniony na 71 285 zł. Z prostego rachunku wynika, że wersja gazowa jest najdroższa, choć zastosowana jednostka napędowa nie należy do najnowocześniejszych, szczególnie w porównaniu do silników 1,4 TSI i 1,6 TDI. Jest ona oczywiście wyposażona w nowoczesny układ zasilania gazowego, lecz nawet to nie uzasadnia tak wysokiej różnicy w cenie. W stosunku do wersji TSI wynosi ona 8420 zł i 2265 zł w porównaniu z dieslem.

Caddy Bifuel jest dostępny w wersjach furgon i osobowejVolkswagenCaddy Bifuel jest dostępny w wersjach furgon i osobowej

Biorąc pod uwagę najniższe możliwe do uzyskania wartości zużycia paliwa podawane przez producenta (jazda pozamiejska) i porównując koszty paliwa na dystansie 100 km najlepiej wypada wersja zasilana LPG. Koszt przejechania 100 km wynosi 24,14 zł (litr LPG = 2,84 zł, zużycie 8,5 l/100 km). Zaraz za nią plasuje się diesel, który oferuje możliwość przejechania 100 km za 29,43 zł (litr ON = 5,66 zł, zużycie 5,2 l/100 km). Najgorzej w tym zestawieniu wypada silnik TSI, który pozwala na przejechanie 100 km za 32,63 zł (litr Pb = 5,53 zł, zużycie 5,9 l/100 km). Przy takich parametrach zużycia paliwa różnica w cenie Caddy w wersji Bifuel w stosunku do benzynowej (8420 zł) zwróci się po 99 tys. km., natomiast w stosunku do diesla (2265 zł) po 42 tys. km.

Pomimo swej „dojrzałości”, silnik VW 1,6 MPI uchodzi za znakomicie nadającą się do zasilania gazowego jednostkę napędową. Potwierdzają to liczne, pozytywne opinie warsztatów montujących i użytkowników. Samochód z tym silnikiem jest z pewnością znakomitą alternatywą dla innych wersji napędu z uwagi na najniższe koszty eksploatacji. Jednak biorąc pod uwagę wysoką różnicę w cenie w stosunku do wersji benzynowej może okazać się, że wielu użytkowników wybierze właśnie wersję TSI.

Będziemy z uwagą śledzić rynkowe losy gazowej wersji Volkswagena Caddy, tym bardziej, że startuje ona ze znacznie gorszej pozycji (cenowej) niż porównywalne modele benzynowe i wyposażone w silniki Diesla.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Volkswagen, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.