REKLAMA
08.11.2010

Citroen - wygrana dzięki LPG

Tegoroczne rozdanie Fleet Van Awards zostało zdominowane przez Citroena. Vany francuskiego producenta zgarnęły prawie wszystko, co było do zgarnięcia, a kluczem do zakasowania rywali była oczywiście oferta dedykowanego montażu instalacji gazowej, którą coraz bardziej doceniają operatorzy flot.

REKLAMA
NemoCitroenNemo


Ceremonia wręczenia wyróżnień odbyła się w Londynie, a w jej trakcie przedstawiciele Citroena aż trzykrotnie wywoływani byli na scenę. Z pewnością nie mieli tego nikomu za złe, w końcu zawsze przyjemnie jest odebrać nagrodę Green Van Manufacturer of the Year, czyli dla Najbardziej Przyjaznego Środowisku Producenta Vanów Roku. Być może nic by z tego nie było, gdyby nie szeroka gama ekonomicznych małych furgonetek wyposażonych w systemy zasilania LPG. Oferta obejmuje w tej chwili modele Nemo i Berlingo First z silnikami 1,4 l o mocy 75 KM oraz Berlingo drugiej (bieżącej) generacji z 90-konną jednostką 1,6. Podczas londyńskiej gali Nemo i Berlingo otrzymały ponadto tytuły modeli zdecydowanie polecanych w swoich klasach. Nasze gratulacje!

Francuska marka od kilku już lat rozwija w Wielkiej Brytanii - współpracując w zakresie montaży z firmą Nicholson McLaren Engines - paletę kompaktowych „dostawczaków”

Berlingo FirstCitroenBerlingo First


napędzanych tanim i ekologicznym gazem płynnym. Producent daje nabywcom wybór pomiędzy 43-litrowymi zbiornikami toroidalnymi instalowanymi w miejscu koła zapasowego a 100-litrowymi walcowymi, trafiającymi do komory ładunkowej, tuż za ścianką odgradzającą przestrzeń bagażową od kabiny. Układy wtrysku gazu to naturalnie systemy sekwencyjne, kompatybilne z silnikami spełniającymi normę Euro IV i z przepisami regulaminu R115. Citroen udziela na samochody pełnej gwarancji, dostępnej w dwóch wariantach: dwuletniej bez limitu przebiegu lub trzyletniej z ograniczeniem do 100 tys. mil (ok. 160 tys. km). Dodatkowa zaleta gazowych „cytryn” to wyłączenie spod opłaty ekologicznej Congestion Charge za wjazd do centrum Londynu. Citroen i NME obiecują także jakość na poziomie montażu fabrycznego.

BerlingoCitroenBerlingo


To jest oferta, prawda? Oczywiście można się zastanawiać, dlaczego takie „luksusy” osiągalne są dla klientów z przeciętnie rozwiniętego pod względem użytkowania LPG rynku brytyjskiego, a nie dla małych przedsiębiorców w Polsce, wciąż będącej potęgą autogazu w Europie. Czy przeszkadzają w tym wciąż silne uprzedzenia względem płynnego propanu-butanu? A może obojętność krajowych przedstawicieli koncernów samochodowych, którym łatwiej jest sprzedać diesla przyjeżdżającego prosto z fabryki niż zaprzątać sobie głowę szukaniem partnera do prowadzenia konwersji? Prawdopodobnie jedno i drugie, ale ponieważ wiele mód i trendów przychodzi do nas z krajów po tamtej stronie Odry, mamy szansę doczekać chwili, kiedy napływające stamtąd relacje o pozytywnych doświadczeniach z LPG i argumenty przemawiające za tym paliwem przekonają sceptyków nad Wisłą. Tylko czy to nie oni powinni uczyć się od nas?




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: drivelpg.co.uk, citroen.co.uk



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.