REKLAMA
24.04.2013

Colt, Lancer, ASX - Mitsubishi poszerza ofertę

Modele japońskiej marki z trzema diamentami w herbie można kupić z dedykowanymi instalacjami gazowymi nie od dziś. Teraz jednak gama dostępnych modeli się rozszerza – do małego Colta i kompaktowego Lancera Sportback w dwóch wersjach silnikowych dołącza teraz crossover ASX z jednostką o pojemności 1,6 l.
REKLAMA
Mitsubishi ASXfot. MitsubishiWygląd między kompaktem a SUV-em, napęd między benzyną a gazem, ale ze wskazaniem na ten ostatni

Systemy zasilania LPG do Mitsubishi wyceniono na całkiem rozsądnym poziomie: konwersja Colta kosztuje 3900 zł, Lancera (1,6 lub 1,8) – 4000 zł, zaś ASX-a 4200 zł. Samochody objęte są pełną gwarancją importera oraz producenta instalacji gazowych, firmy AC. Ochrona udzielana jest na okres 3 lat (z limitem 100 tys. km), przy czym przez pierwsze 2 lata limit przebiegu nie obowiązuje.

Konwersja jest możliwa także w używanych egzemplarzach tych samych modeli, przy czym w ich przypadku gwarancja na instalację gazową wynosi 2 lata bez limitu przebiegu. Później zaś gwarancja wydłuża się o okres pozostałej ochrony całego samochodu (jeżeli jeszcze jest), ale nie dłużej niż do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km. Mówiąc bardziej obrazowo: jeżeli pół roku po zakupie Mitsubishi z 3-letnią gwarancją dokonamy jego adaptacji do napędu LPG, system zasilania gazem będzie objęty ochroną przez minimum 2 lata, a maksymalnie 2,5 roku (do chwili wygaśnięcia gwarancji na całe auto), chyba że przed upływem 2,5 roku przekroczony zostanie przebieg 100 tys. km. Zawiłe, choć przemyślane.

Według wyliczeń Mitsubishi, konwersja zwraca się już po ok. 20 tys. km, bez względu na model. Nowy w ofercie ASX (w wersji LPG dostępny tylko z napędem 4x2) po przejechaniu takiego dystansu ma oszczędzać kwotę 4140 zł (choć kwota ta wynika wyłącznie z różnicy w cenach benzyny i gazu), ale taki np. Lancer 1,8 już ponad 4600 zł. Wszystkie samochody można objąć programem Rozszerzonej Gwarancji Mitsubishi (5 lat lub 300 tys. km), jednak nie dotyczy ona komponentów instalacji gazowej (chociaż silnika już tak). Warunkiem utrzymania gwarancji na system LPG jest dokonywanie regularnych przeglądów (co 10 tys. km, ale nie rzadziej niż raz w roku, czyli: jeżeli rocznie przejeżdża się 20 tys. km, trzeba pojechać na przegląd dwukrotnie, jeżeli 8000 km – i tak raz w roku obligatoryjnie) w autoryzowanych przez AC serwisach Mitsubishi lub zakładach należących do sieci Partnerskich Warsztatów Serwisowych białostockiego producenta. Czekamy na kolejne modele „japończyków” na gaz!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Mitsubishi



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.