REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Elpigaz / Skoda Praktik w barwach Elpigaz-GPL Rally Team poprzednie następne
18.04.2013

DEGAmix 2 w rajdzie Monte Carlo

DEGAmix 2 w rajdzie Monte Carlo fot. Automobile Club de Monaco

W 2013 r. w rajdzie Monte Carlo New Energy Rally wystartowała Skoda Praktik. Samochód z instalacją DEGAmix 2 w barwach Elpigaz-GPL Rally Team był pierwszym zasilanym LPG silnikiem o zapłonie samoczynnym w historii tej imprezy.
REKLAMA

Czternasta edycja Monte Carlo New Energy Rally odbyła się w okolicach Monako dniach 20-24 marca 2013 r. i towarzyszyła klasycznemu rajdowi Monte Carlo. Przygotowana przez Automobilclub de Monaco ciekawa trasa przebiegała przez górskie tereny Szwajcarii, Francji, Włoch, a finałowy odcinek przygotowano na trasach, na których corocznie odbywa się eliminacja wyścigów Formuły 1.

Polska załoga w składzie Paweł StefanickiBartosz BilSkodzie Praktik z numerem startowym 83 zajęła 15 pozycję w klasyfikacji generalnej na ostatniej, finałowej próbie w Monte Carlo, choć z przyczyn często niezależnych od załogi nie została sklasyfikowana w całym rajdzie.

Przejechaliśmy 5 tysięcy wymagających kilometrów, testując w bojowych warunkach instalację DEGAmix. Pokazaliśmy nowe rozwiązania ekonomicznego napędu przy okazji zwiększającego moc seryjnego silnika diesla. Bez przygód doprowadziliśmy do mety zbudowaną dla nas przed samym wyjazdem Skodę. Początkowo mieliśmy startować Nissanem jednak padł wybór na czeską markę. Należą się słowa uznania ekipie Elpigazu za tak szybkie ogarnięcie tematu zmiany samochodu. Stanęli na wysokości zadania.

Sędziowie Automobilclub de Monaco natomiast byli zaskoczeni. Nie przygotowali się na udział auta wyposażonego w dieslaLPG począwszy od problemów ze sklasyfikowaniem po wyznaczoną trasę rajdu włącznie. Jako jedyni w stawce zmuszeni byliśmy do odwiedzania dwóch stref tankowania w każdym etapie rajdu przez co zaliczyliśmy 30 minut spóźnienia na punktach kontroli czasu. Mimo iż nie zostaliśmy sklasyfikowani zakładany plan wykonaliśmy i osiągnęliśmy metę w Monaco.

Paweł Stefanicki

Biorąca udział w Monte Carlo New Energy Rally Skoda Praktik była wyposażona w silnik o pojemności 1598 cm3, spełniający wymagania normy emisji Euro5, zasilany LPG za pomocą instalacji gazowej DEGAmix 2. Paliwo gazowe było przechowywane w nowoczesnym cylindrycznym zbiorniku marki Elpigaz o pojemności 60l.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Elpigaz, Automobile Club de Monaco



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.