REKLAMA
30.09.2013

Dacia podsumowuje wyniki sprzedaży

Oferowane przez Dacię napędzane LPG wersje Logana, Dustera i Sandero stanowią zauważalny odsetek w ogólnej liczbie sprzedanych samochodów tej marki. W okresie od stycznia do sierpnia 2013 r. udział samochodów zasilanych LPG wyniósł blisko 6%.
REKLAMA
Dacia Dusterfot. RenaultPośród wszystkich modeli oferowanych przez Dacię, Duster jest najczęściej wybieranym modelem dostępnym w wersji LPG

Liderem jest pod względem liczby sprzedanych pojazdów LPG jest Duster, który w tej wersji został wybrany przez blisko 14% nabywców tego modelu. W przypadku Logana MCV blisko 20% użytkowników wybrało wersję LPG. Sytuacja ta z pewnością będzie się jeszcze zmieniać na korzyść najtańszego na rynku paliwa silnikowego ponieważ już niebawem instalacje LPG będzie można zamontować w autoryzowanych serwisach. Oznacza to, że gama samochodów zasilanych LPG powiększy się o modele, w których dotychczas nie oferowano w wersjach gazowych. Chodzi o Dokkera i Lodgy. W obu pojazdach występuje silnik 1,6 (82 KM), który był już wykorzystywany np. w poprzednim Loganie MCV, także w wersji zasilanej LPG.

W 2012 r. Dacia na polskim rynku sprzedała 10280 samochodów, co według zestawień Samaru stanowiło 87% wzrost w stosunku do sprzedaży w 2011 r. Wśród wszystkich sprzedanych pojazdów 1667 to wersje zasilane LPG. Nie wszystkie jednak modele były w zeszłym roku dostępne z zasilaniem gazowym. Mimo to samochody gazowe stanowiły ponad 16% sprzedanych w 2012 r. Dacii.

Jeśli zawęzimy grono użytkowników do osób, które kupiły samochody z silnikami o zapłonie iskrowym okaże, że co trzecia benzynowa Dacia wyjeżdżała z salonu w 2012 r. na gazie. Odsetek samochodów z silnikami Diesla wynosił w tym okresie ponad 50%.

Dacia Lodgyfot. RenaultByć może już niedługo Lodgy także będzie dostępny w wersji zasilanej LPG

Blisko połowa wszystkich sprzedanych w 2012 r. Dacii z LPG (799 egzemplarzy) to Dustery. Sprzedaż Dustera wyniosła 5876 sztuk, co oznacza, że blisko 14% użytkowników wybrało samochody z instalacjami LPG, a wśród samochodów z silnikami benzynowymi blisko 24% było wyposażonych w instalacje gazowe. Blisko 43% użytkowników wybrało wersję z silnikiem Diesla.

Jak widać blisko 60% Dacii sprzedanych w 2012 r. na polskim rynku to Dustery. Udział tego modelu w wersji LPG w ogólnej liczbie sprzedaży Dacii w Polsce wynosi około 14%.

Drugim pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w 2012 r. modelem Dacii było Sandero. Samochód ten znalazł 1799 nabywców. Wśród nich było 316 samochodów LPG, co stanowi blisko 18% wszystkich Sandero i ponad 26% benzynowych wersji tego modelu.

Dacię Logan Van sprzedano w 2012 r. w liczbie 546 egzemplarzy z czego 284 (52%) stanowiły wersje LPG, a wśród benzynowych MCV (365 sztuk) blisko 78% to pojazdy LPG.

Na kolejnej pozycji wśród najbardziej popularnych w Polsce Dacii znalazł się Logan MCV, który znalazł w 2012 r. 1249 nabywców, wśród których 246 (prawie 20%) wybrało napęd gazowy. Wśród samochodów benzynowych blisko 45% stanowiły wersje LPG.

Dacia Dokkerfot. RenzultDokker w wersji LPG już niebawem może wzbogacić ofertę gazowych Dacii

Logana Pick-up sprzedano w 2012 r. 100 egzemplarzy z czego 20 (20%) stanowiły wersje zasilane LPG. Wśród samochodów benzynowych blisko 48% użytkowników wybrało samochody gazowe.

Z uwagi na zmianę modelu podstawowa wersja Logana z nadwoziem sedan sprzedała się zaledwie w 6 egzemplarzach (wszystkie benzynowe), z czego 2 (33%) stanowiły samochody gazowe.

Niestety najnowsze Dacie, czyli DokkerLodgy nie doczekały się w 2012 r. wersji zasilanych LPG, choć biorąc pod uwagę statystyki sprzedaży użytkownicy szukają tańszej eksploatacji. Wszystkie sprzedane egzemplarze Dokkera to diesle.

Dacia Lodgy sprzedała się w 2012 r. w 586 egzemplarzach. Tutaj także większość klientów wybrała wersje dieslowskie (440 egzemplarzy). Tylko 146 stanowiły pojazdy napędzane silnikami benzynowymi.

Bardzo dobrze wygląda także sprzedaż gazowych wersji Dacii w bieżącym, 2013 r. Liderem wśród oferowanych modeli LPG jest Logan MCV, którego wybierał co drugi kupujący. Podobnie dobrze jak w zeszłym roku sprzedaje się Duster, który w wersji gazowej został wybrany przez blisko 14% wszytkich kupujących ten model. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę benzynowe wersje silnikowe to blisko 1/4 użytkowników wybrała wersję oferującą najniższe koszty eksploatacji.

Są to oficjalne dane z firmy Renault Polska (na kolejnej stronie przedstawione w postaci tabelarycznej). Nie obejmują one pojazdów zakupionych jako benzynowe, w których użytkownicy na "własną rękę" dokonali konwersji na LPG. A tych z pewnością było wielu.

Wprowadzenie możliwości montażu instalacji LPG w autoryzowanych serwisach z pewnością przyczyni się do dalszej popularyzacji tego paliwa wśród potencjalnych i obecnych użytkowników Dacii, także LodgyDokkera. Wpłynie to pozytywnie na wskaźniki sprzedaży gazowych Dacii, podobnie jak ewentualne wprowadzenie zasilania gazowego do silników 0,9 TCe, o czym także wspominają przedstawiciele imporetera.

Przykład Dacii pokazuje, że można z powodzeniem sprzedawać samochody zasilane, dwukrotnie tańszym paliwem jakim jest LPG i wydatnie poprawiać w ten sposób wyniki sprzedaży. Gratulujemy i czekamy na zapowiadane poszerzenie gamy modelowej gazowych wersji Dacii.. . . Sprzedaż Dacii w Polsce w 2012 r. i od stycznia do końca sierpnia 2013 r.. Model Paliwo Sprzedaż w 2012 r. Sprzedaż styczeń-sierpień 2013 Udział samochod&oacu…
 

Jeśli interesują Cię szczegółowe dane dotyczące sprzedaży Dacii oraz udziały rynkowe poszczególnych modeli dostępnych w wersjach LPG, zapraszam do zapoznania się z tabelą na następnej stronie.
Pozostało: 50%



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Renault Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.