REKLAMA
08.08.2013

Dofinansowanie dla LPG

Podlaskie firmy działające w branży autogazu coraz więcej środków przeznaczają na badania i rozwój produktów. Coraz chętniej sięgają również po środki unijne, które w perspektywie najbliższych lat pozwolą na zaoferowanie kierowcom jeszcze lepszych systemów LPG.
REKLAMA

Polscy producenci stawiają na rozwój oraz innowacje. Coraz częściej i coraz skuteczniej sięgają po różne formy dofinansowania. Prym wiodą firmy z województwa podlaskiego, które często nazywane jest zagłębiem polskiego autogazu.

W ramach Programu Regionalnego – Narodowa Strategia Spójności, (konkurs nr 5), Oś Priorytetowa I. Wzrost innowacyjności i wspieranie przedsiębiorczości w regionie. Działanie 1.1. Tworzenie warunków dla rozwoju innowacyjności ogłoszona została niedawno lista dwunastu firm, których projekty zostaną dofinansowane. Zawiera ona aż trzech producentów instalacji gazowych.

Projekt AC S. A. zakłada doposażenie Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy w najnowocześniejsze urządzenia i aparaturę badawczą. Wartość całego projektu wyceniono na ponad 2 mln zł, z czego dofinansowanie wyniesie ponad 800 tys. zł.

Inwestycje w badania i rozwój są wpisane w strategię rozwoju spółki. Nasze Centrum Badawczo-Rozwojowe, którego budowa została również współfinansowana ze środków unijnych, jest jedynym takim ośrodkiem w Polsce, wybudowanym na potrzeby tworzenia niezawodnych instalacji gazowych. Dzięki pracom, które tam prowadzimy, jesteśmy w stanie zagwarantować kierowcom komfort podróży autem na gaz i utrzymanie parametrów pracy silnika tak, jak przy zasilaniu benzyną przy jednoczesnej redukcji kosztów paliwa o połowę. Nasze produkty – samochodowe instalacje gazowe – są sprzedawane na całym świecie. Mamy klientów w 40 krajach i stale poszukujemy nowych odbiorców. Aby sprostać ich wymaganiom, doskonalimy się w każdym obszarze działalności, w tym w szczególnie ważnym dla spółki obszarze badań i rozwoju. Nowa inwestycja – realizowana w ramach ROP WP 2007-2013 – ma na celu zwiększenie konkurencyjności firmy AC S. A. na rynku krajowym i międzynarodowym oraz umożliwi nam poszerzenie oferty o nowy segment produktów z rozwojowych branż, którym uważnie się przyglądamy.

Wojciech Piekarski, dyrektor marketingu AC S. A.


Kolejnym beneficjentem jest Europegas Sp. z o. o., która zadeklarowała projekt o wartości prawie 600 tys. zł, z czego dofinansowanie wyniesie 350 tys. zł.

Otrzymaliśmy dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa na wyposażenie działu Badawczo-Rozwojowego. Dział Badawczo-Rozwojowy firmy Europegas Sp. z o. o. dysponuje własnym laboratorium badawczym, wyposażonym w aparaturę niezbędną do przeprowadzania badań dotyczących wdrażania nowych produktów.  W ramach projektu, laboratorium zostanie doposażone o kolejne urządzenia, które pozwolą zintensyfikować badania nad rozwojem obecnych i nowych produktów. Celem przedsięwzięcia jest wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku krajowym i międzynarodowym poprzez wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów o wysokim stopniu niezawodności.

Jan Kuklik, dyrektor Europegas Sp. z o. o.


Największy projekt związany z paliwami gazowymi realizować będzie firma LPGTECH Sp. z o. o., która na badania przeznaczyć chce rekordową kwotę 2,7 mln zł. Wartość dofinansowania w tym wypadku wyniesie aż 1,6 mln zł. Po realizacji projektu firma spodziewa się wdrożenia do produkcji innowacyjnych produktów wyróżniających się na rynku krajowym i międzynarodowym.

Badania prowadzone m. in. w powstającym właśnie Laboratorium Badawczo-Rozwojowym LPGTECH, przy rozwijającej się współpracy z naukowcami z Politechniki Białostockiej, obejmować będą m. in. rozwiązania wykorzystywane w komunikacji międzypojazdowej ITS (Inteligent Transportation Systems), czyli komunikacji między pojazdami i między pojazdami a otoczeniem. Badania będą miały na celu udoskonalenie i opracowanie nowych systemów sterowania zasilania pojazdów benzynowych i wysokoprężnych autogazem. Nową przestrzenią biznesową będą badania umożliwiające opracowanie prototypów urządzeń do bezprzewodowej komunikacji pojazd-pojazd oraz pojazd-otoczenie (zgodnej z standardami wprowadzonymi z ramach ITS).


Sebastian Kowalczyk, kierownik marketingu
LPGTECH Sp. z o. o.

Cieszy fakt, że polskie firmy coraz chętniej i coraz lepiej wykorzystują środki unijne, stawiając na jakość oraz innowacyjność. Jest to przecież inwestycja nie tylko we własną firmę, lecz także w przyszłość całej branży LPG.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: AC, Europegas, LPGTECH,



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.