REKLAMA
30.07.2010

E-GIFT 2010 - konwój w dobrym towarzystwie

Zielony Konwój E-GIFT stawia uczestnikom podstawowe wymaganie: samochód musi być napędzany LPG. Jeszcze lepiej, jeśli pojazd jest nietuzinkowy.
REKLAMA
Pojazdy Zielonego Konwoju LPG 2009E-GIFTPojazdy Zielonego Konwoju LPG 2009

Samochodów z instalacją LPG spełniających te wymagania jest wiele, dlatego wszystko wskazuje na to, że tegoroczna impreza zgromadzi równie ciekawe pojazdy jak w zeszłym roku. Przypomnijmy, że zeszłoroczny, inauguracyjny E-GIFT 2009 zachęcił do udziału reprezentantów pięciu państw: Czech, Łotwy, Niemiec, Włoch i Polski. Przez 3 dni dwanaście pojazdów Zielonego Konwoju LPG pokonało 1000 km, przejechawszy przez 8 województw.

Czeska karetka pogotowia na bazie Peugeota ExpertaE-GIFTCzeska karetka pogotowia na bazie Peugeota Experta

Do najciekawszych samochodów zakwalifikowanych do Zielonego Konwoju LPG 2009 zaliczyć należy przede wszystkim czeską karetkę pogotowia na bazie Peugeota Experta z 2-litrowym silnikiem o mocy 130 KM, wyposażoną w instalację Stella Nord i 70-litrowy zbiornik toroidalny.

Kaipan z CzechE-GIFTKaipan z Czech

Kolejnym „rodzynkiem” był kabriolet Kaipan, także z Czech, który napędzał 57-konny silnik o pojemności 1,3 l rodem ze Skody Favorit. Wzbudzający wielkie zainteresowanie pojazd wyposażony był w cylindryczny zbiornik gazu o pojemności 50 l oraz system wtrysku gazu Stella.

Słoneczna Italia reprezentowana była przez Jeepa Grand Cherokee z niezwykle popularną w tym modelu jednostką napędową 4,7 l o mocy 240 KM. Auto ze sterownikiem AEB i listwą Rail oraz 92-litrowym zbiornikiem gazu zapewniało kierowcy znakomite warunki podróżowania po naszych drogach.

Łotewski Lexus RX 300E-GIFTŁotewski Lexus RX 300


W Konwoju nie zabrakło Łotyszy, którzy przyjechali 276-konnym Lexusem RX 300. Jego 3-litrowy silnik zasilany był gazem poprzez system Stella EOBD. W tym pożeraczu przestrzeni i gazu zamontowano stosunkowo niewielki, 60-litrowy, toroidalny zbiornik gazu.

Polskę reprezentowało m. in. BMW 740 z silnikiem o pojemności 4 l i mocy 306 KM. W tej luksusowej limuzynie zamontowano system Stella EOBD i 80-litrowy, cylindryczny zbiornik LPG w bagażniku.

Klasą samą dla siebie, wzbudzającą wielkie zainteresowanie uczestników Zielonego Konwoju LPG i obserwatorów, był testowy Fiat Ducato z instalacją gazodiesla Torquegas. Pracujący w dostawczym samochodzie wysokoprężny, 130-konny silnik o pojemności 2,8 l zasilany był mieszaniną oleju napędowego i LPG z 80-litrowego zbiornika diesla i zaledwie 39-litrowego zbiornika autogazu.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: E-GIFT



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.