REKLAMA
30.06.2010

Engine of the Year dla Fiata

Kolejna nagroda dla technologii Multiair używanej w silnikach Fiata jest o tyle ważna, że silniki powstają w polskim zakładzie Fiat Powertrain w Bielsku Białej, który przypomnijmy zaczynał od produkcji silników do motopomp strażackich i samochodu Syrena. Obecnie zakład produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe, w których stosowany jest opracowany przez inżynierów Fiata system sterowania rozrządem zaworów dolotowych Multiair.
REKLAMA
Turbodoładowany silnik Multiair 1,4 o mocy 135 KM i szczegóły układu sterowania zaworami dolotowymiFPTTurbodoładowany silnik Multiair 1,4 o mocy 135 KM i szczegóły układu sterowania zaworami dolotowymi


Doładowany silnik o pojemności skokowej 1,4 dm3 wyposażony w taki właśnie system został wyróżniony prestiżową nagrodą Engine of the year w kategorii najlepszego nowego silnika roku. Jednostka napędowa skonstruowana w oparciu o zasady downsizingu występuje w wersjach mocy od 135 do 170 KM. Mocniejsza wersja osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm, co zapewnia znakomite osiągi samochodu przy niewielkim zużyciu paliwa i emisji na poziomie 134 g/km (Alfa Romeo Giulietta).

Nagroda „Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010” jest przyznawana przez międzynarodowe jury, w którego skład wchodzi 65 dziennikarzy, pochodzących z 32 krajów. Wyróżnienie odebrał inż. Aldo Marangoni, Wiceprezes Fiat Powertrain Technologies.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Fiat



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.