REKLAMA
28.03.2018

Filipiny wybierają GAZ

W Polsce GAZ jako nazwa producenta samochodów może kojarzyć się głównie z mityczną czarną Wołgą, potem z pierwowzorem ciężarowego Lublina z lat 50. XX w. i ewentualnie dopiero na końcu z wytwarzanymi współcześnie pojazdami dostawczymi. A może powinno być odwrotnie?
REKLAMA
Gama pojazdów GAZelle Next napędzanych LPGfot. GAZ GroupO tych pojazdach bardziej niż o jakichkolwiek innych można powiedzieć, że są napędzane autoGAZ-em

Niepozorna potęga

Nowoczesność może nie być pierwszą rzeczą, jaka przychodzi na myśl w kontekście rosyjskiej motoryzacji, ale wolumeny produkcji fabryk zza Buga robią wrażenie – dość powiedzieć, że KamAZ wytwarza i sprzedaje na rodzimym rynku więcej ciężarówek niż wszystkie wiodące marki w całej Europie razem wzięte. GAZ również ma się czym pochwalić – jest największym producentem samochodów użytkowych w Rosji, oferując samochody dostawcze i mikrobusy do 3,5 t DMC oraz szeroką paletę pojazdów ciężarowych różnych klas tonażowych. Teraz firma wchodzi na rynek filipiński, gdzie poprzez swojego dystrybutora, GAZelle Motors Corp., będzie oferować m.in. napędzane LPG odmiany samochodów z rodziny GAZelle Next.

Rozpoczęcie sprzedaży wielofunkcyjnych, niezawodnych i ekologicznych minibusów GAZelle Next to pierwszy etap naszego wejścia na filipiński rynek. Jestem pewien, że mając tak silnego partnera, jakim jest GAZelle Motors Corp., będziemy w stanie szybko rozwinąć tutaj sprzedaż naszych pojazdów.

Christian Kramer, wiceprezes GAZ Group ds. sprzedaży i marketingu

Mnogość odmian

GAZelle Next w wersji LPG napędza 2,7-litrowy silnik benzynowy z wielopunktowym pośrednim wtryskiem paliwa, który wytwarza 104 KM/219 Nm w trybie gazowym i 107 KM/220 Nm podczas pracy na benzynie. Dostępne są trzy warianty nadwoziowe: LCV z podwyższonym dachem i 17 miejscami siedzącymi, furgon z trzema fotelami i obszerną przestrzenią ładunkową za kabiną oraz mikrobus Citiline, oferujący miejsca dla 18 pasażerów (plus kierowca), drzwi wejściowe otwierane przez prowadzącego i przyciski do wywoływania przystanków na żądanie. Model Citiline ma też bardziej „pudełkowate” nadwozie, z bardziej pionową ścianą czołową i większymi powierzchniami przeszklonymi. U nas tego typu zabudowy wykonuje się zazwyczaj na bazie Mercedesa Sprintera, z reguły – o, zgrozo! – z wykorzystaniem silnika Diesla.

GAZ się rozszerza

Aby sprzedaż na nowym rynku szła sprawnie od samego rozpoczęcia, GAZelle Motors Corp. uruchomi na Filipinach pięć punktów dealersko-serwisowych, a dodatkowo firmy partnerskie utworzą sieć jeszcze 35 autoryzowanych stacji obsługi, w których pracować będą przeszkoleni przez firmę GAZ technicy. Wygląda na to, że Filipiny naprawdę dodają GAZ-u i pozostaje nam tylko westchnąć, że u nas pojazdu wielkości GAZelle'i Next z silnikiem innym niż wysokoprężny ze świecą szukać...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: autoindustriya.com, gazglobal.com



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.