REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 10
fot. gazeo.pl / Fleet Leadery już rozdane, uśmiechy na twarzach laureatów mówią same za siebie poprzednie następne
03.12.2012

Fleet Market 2012 - samochodowe zakupy grupowe

Fleet Market 2012 - samochodowe zakupy grupowe fot. gazeo.pl

Salony i wystawy motoryzacyjne to nie tylko wielkie targowiska samochodowej próżności, ale też duży i poważny biznes. Wiadomo, auta trzeba sprzedać i to w jak największych liczbach. Żeby zaś znaleźć zbyt na 100 pojazdów, niekoniecznie trzeba szukać 100 indywidualnych nabywców – wystarczy zawrzeć odpowiedni kontrakt flotowy. Platformą dla takich transakcji są tradycyjnie już targi Fleet Market.
REKLAMA
Fleet Market 2012 - Skoda Rapidfot. gazeo.plTych samochodów z pewnością pojawi się na drogach dużo, nie można też wykluczyć objęcia Rapida programem TwinPower, w ramach którego mógłby wkrótce otrzymać dedykowaną instalację LPG

Zakupy samochodów dla firm rządzą się nieco innymi prawami niż indywidualne. Kierowcy prywatni często kierują się emocjami i prestiżem wywoływanymi i kojarzonymi z daną marką czy modelem, na bok odkładają zaś takie kwestie, jak wartość przy odsprzedaży czy koszt serwisu. Oczywiście, nie pozostaje to bez znaczenia, ale może zejść na dalszy plan. Kierownicy flot oceniają auta „szkiełkiem i okiem”, a więc chłodno i rzeczowo, bez angażowania serca, za to przy wydatnym udziale rozumu. Dla nich ważne są koszty (zakupu, utrzymania i sprzedaży), bezawaryjność (co zresztą łączy się pośrednio z kosztami) i – w mniejszym stopniu – wizerunek marki i/lub modelu. Słowem, ma jeździć, nie psuć się, zarabiać na siebie i na firmę i nie przynieść uszczerbku jej image'owi. Jak sprostać takim wymaganiom?

Wielu producentów i importerów ma już swoje utarte sposoby pozyskiwania klientów flotowych, a więc najważniejsze, by podczas Fleet Market po prostu się pokazać (oczywiście najlepiej z jakąś nowością) i przekazać bieżącym użytkownikom i potencjalnym nowym nabywcom, że marka nie zasypia gruszek w popiele i wciąż aktualizuje swoją ofertę w oparciu o tradycyjne dla niej wartości. Są więc samochody oferujące atrakcyjny stosunek ceny do wartości i jakości (np. Skoda, Dacia, Fiat, Chevrolet), legendarną solidność (Toyota, Volkswagen, Audi, Mercedes), walory użytkowe (wszelkie vany i pickupy, w tym Fordy, Volkswageny, Fiaty i Mercedesy) czy oryginalność i możliwość wyróżnienia się w tłumie (Peugeot, Citroën, Renault, Subaru, Nissan, Opel). Jako „rodzynki” pojawiają się zaś modele wybitnie nie kojarzące się z flotami, np. Ford Focus ST, Subaru BRZ czy Audi A6 Allroad Quattro. Chociaż jeżeli ktoś oferuje pracownikom takie auta służbowe, to może warto od razu złożyć CV?

Fleet Market 2012 - Mercedes klasy Afot. gazeo.plFleet managerowie znudzeni Volkswagenami Golfami z pożądaniem patrzyli na nową A-klasę

Wspomnieliśmy o nowościach, którymi producenci chcą skusić flotowców do wydania pieniędzy właśnie u nich, a tych podczas edycji 2012 targów Fleet Market nie brakowało. Skoda pokazała nowego Rapida, czyli coś pomiędzy nieprodukowaną już Fabią sedan a Octavią (która będzie musiała urosnąć, by nie paść „ofiarą” młodszej i mniejszej siostry), Volkswagen przywiózł siódme już pokolenie nieśmiertelnego Golfa, Dacia zaś zaprezentowała całą gamę swoich najnowszych modeli – kolejną generację Sandero (tu w pseudoterenowej wersji Stepway) oraz zupełnie nowe w gamie vany Lodgy i Dokker (coś jak Touran i Caddy u VW). Opel odsłonił przedprodukcyjny, sprowadzony specjalnie na tę okazję z Rüsselsheim egzemplarz Adama, który ma napsuć krwi Mini, Citroënowi DS3 i Audi A1, ale do flot nadaje się chyba nieszczególnie (auto za drogie dla handlowca, a za mało prestiżowe dla kierownika czy dyrektora), Mercedes zaś promował Renault Kangoo po faceliftingu kompaktowego kombivana o nazwie Citan.

. Co jeszcze? Nowa, zrywająca z nudnym i zachowawczym designem poprzednika Toyota Auris (od razu jako hatchback i powracające do gamy kombi), a także bliźniacze sedany koncernu PSA: Citroën C-Elysée i Peugeot 301. Obydwa „francuzy” mają być trwałe, niezawodne i przystępne, a więc dla firm wydają się w sam raz. Jeżeli ktoś woli motoryzację koreańsko-amerykańską, może wybrać coś z gamy Chevroleta (Cruze ko…
 

Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu

Dalsza część artykułu na następnej stronie. Zachęcam do przeczytania.
Pozostało: 50%


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: relacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.