REKLAMA
11.03.2011

GasShow 2011 - wprost z targowego parkietu

Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Organizatorzy targów GasShow 2011 zdają się doskonale o tym wiedzieć - w porównaniu z zeszłorocznym LPG & CNG Show impreza zdecydowanie nabrała rozmachu i dojrzała. Wyraźnie także wzrósł jej prestiż, o czym świadczy pokaźna liczba wystawców zagranicznych. Oto nasze pierwsze wrażenia z przechadzki po zatłoczonej hali Expo XXI w Warszawie.
REKLAMA
Na stoisku AC królował Stag 400Gazeo.plNa stoisku AC królował Stag 400

Branża gazowa nie zasypia gruszek w popiele! Rzut oka na stoiska firm pokazuje, że trwają intensywne prace, których celem jest jak najszybsze dopasowanie techniki LPG do aktualnie panujących trendów w technologii budowy silników spalinowych. Małe pojemności skokowe, doładowanie mechaniczne i turbo, a przede wszystkim bezpośredni wtrysk paliwa to dziś „name of the game”. Downsizing przyczynia się walnie do obniżenia zużycia paliwa i redukcji emisji CO2, ale dzięki gazowi można jeszcze czyściej i taniej. Systemy do jednostek napędowych typu DI (direct injection) stanowią więc gwiazdy wielu ekspozycji - znajdujemy je na stoiskach takich firm, jak: AC (Stag 400), Vialle (LPdi), Landi Renzo (Omegas Direct) czy Prins (Liqui Max Direct, na razie w formie zapowiedzi).

Widowiskowe BMW 535d GT z badawczą instalacją gazodieslowską pod maskąGazeo.plWidowiskowe BMW 535d GT z badawczą instalacją gazodieslowską pod maską

Z drugiej strony obserwujemy prawdziwą inwazję układów gazodieslowskich, przeznaczonych głównie do pojazdów użytkowych - zarówno miejskich, jak i dalekobieżnych. Ich popularyzacja może przynieść wiele wymiernych korzyści, takich jak oszczędności dla właścicieli i operatorów flot czy mniejsze zadymienie miast i czystsze elewacje budynków (mniej cząstek stałych w powietrzu) dla nas wszystkich. Australijczycy i Nowozelandczycy korzystają z podobnych rozwiązań od lat, być może więc przyjmą się i u nas. Sądząc po liczbie przedstawionych gotowych (lub prawie gotowych) systemów, wkrótce fani diesli i LPG znajdą wreszcie płaszczyznę porozumienia po latach stania w opozycji. Do Warszawy takie produkty przywieźli w tym roku Elpigaz (DegaMix), AC (Stag Diesel), AG Centrum (system, podobnie jak jego nazwa, są w początkowej fazie prób), Europegas (Oscar-N Diesel) czy Vialle (LPdm).

Lovato wraca do gry: instalacja Smart pod maską Toyoty Land CruiserGazeo.plLovato wraca do gry: instalacja Smart pod maską Toyoty Land Cruiser

Nie brakuje także nowych systemów konwencjonalnych i wystawców, których do tej pory na polskim rynku brakowało. Mocne wejście na rynek zapowiada powracająca ze swoim układem Smart marka Lovato, najnowsze zdobycze własnej myśli technicznej przywieźli również m. in. Turkowie (m. in. Aldesa, Atiker), Bułgarzy (Fobos), Litwini (Tamona, EuroGasService) czy Koreańczycy (Motonic, producent np. instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie ciekłej). Widać również wzrost popularności i zainteresowania lubryfikatorami. Poza Flashlube, jednym z pierwszych produktów tego typu, pojawiło się wiele nowych, np. V-Lube, ERC GasLube, ValveCare (Prins) czy Vialle Valve Protection.

Stoisko Gazeo.pl stało się miejscem spotkań branży autogazuGazeo.plStoisko gazeo.pl stało się miejscem spotkań branży autogazu

Oczywiście na tym atrakcje się nie kończą. Organizatorzy i wystawcy przygotowali się wszechstronnie, by przyciągnąć i jak najdłużej zatrzymać zwiedzających na stoiskach. Dużym powodzeniem cieszy cię "dziennikarska" kawa serwowana na naszym stoisku, które stało się miejscem spotkań branży LPG. Już dziś zapraszamy do przeczytania szczegółowej relacji, w której bliżej przedstawimy wszystkie najważniejsze nowości marcowej imprezy. Zaglądajcie regularnie na gazeo.pl.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

gazeo.pl
źródło: informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.