REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 7
Powitanie gości na prezentacji i szkoleniu firmy Elpigaz zorganizowanej w firmie Gałka (uczestników wita gospodarz obiektu Adam Gałka) / gazeo.pl poprzednie następne
12.04.2010

Gazodiesel - czas na szkolenie

Gazodiesel - czas na szkolenie  


REKLAMA
ute;ra służy również do przeprowadzenia przewodów gazowych i elektrycznych oraz stanowi wentylację przestrzeni, w której umieszczona jest armatura. Toroidalne zbiorniki MoreMo występują w wersjach pod wielozawór oraz z armaturą czterootworową.
 
VW T5, który w ramach szkolenia poddano konwersji do zasilania LPG został wstępnie przygotowany w centrali Elpigazu, zamontowano zbiornik gazu z wielozaworem. Zastosowano elastyczne przewody gazowe, które są propagowane przez firmę jako rozwiązanie znacznie przyspieszające montaż. Ich cena ma być bardzo zbliżona do przewodów miedzianychgazeo.plVW T5, który w ramach szkolenia poddano konwersji do zasilania LPG został wstępnie przygotowany w centrali Elpigazu, zamontowano zbiornik gazu z wielozaworem. Zastosowano elastyczne przewody gazowe, które są propagowane przez firmę jako rozwiązanie znacznie przyspieszające montaż. Ich cena ma być bardzo zbliżona do przewodów miedzianych

Gama MoreMo obejmuje również zbiorniki specjalne, które są dedykowane do samochodów ciężarowych z przeznaczeniem do zasilania systemów jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem. Nie są to typowe zbiorniki walcowe. Dennice pochodzą ze zbiorników toroidalnych MoreMo, płaszcz zewnętrzny to klasyczny „walczak”. Z uwagi na ich wielkość (pojemność do 545 l) stosowana jest armatura czterootworowa zapewniająca odpowiednią wydajność poszczególnych zaworów i szybsze tankowanie.

Dieselgaz
System zasilania gazowego silników o zapłonie samoczynnym opracowany przez Elpigaz jest w ostatniej fazie prób przed wprowadzeniem do sieci handlowej.

Rozwiązanie Elpigazu nie wymaga ingerencji w dieslowski układ zasilania zarówno w część mechaniczną (wysokociśnieniową) jak i sterownik elektroniczny. System gazowy wtryskuje do 20% gazu w stosunku do zużywanego oleju napędowego. Oszczędność w kosztach eksploatacji wynika z dodania LPG do oleju napędowego co zwiększa parametry trakcyjne. W tych samych warunkach drogowych kierowca, dysponując większą mocą i momentem obrotowym nie musi wciskać pedału gazu tak głęboko jak w przypadku zasilania tylko olejem napędowym.

Strategia działania systemu jest tak pomyślana aby nie dawkował on gazu na biegu jałowym i przy wyższych obciążeniach silnika.

 Jednym z pierwszych etapów przy montażu systemu gazowego do silnika o ZS było wykonanie otworu i zamontowanie dyszy w układzie dolotowym (za turbosprężarką), z której sygnał ciśnienia przewodem gumowym jest kierowany do czujnika. Jego odczyt jest miarą obciążenia silnikagazeo.pl Jednym z pierwszych etapów przy montażu systemu gazowego do silnika o ZS było wykonanie otworu i zamontowanie dyszy w układzie dolotowym (za turbosprężarką), z której sygnał ciśnienia przewodem gumowym jest kierowany do czujnika. Jego odczyt jest miarą obciążenia silnika

Układ jest bardzo prosty w montażu, największą trudność w silniku Diesla stanowi znalezienie sygnału prędkości obrotowej (w samochodach bez obrotomierza). Montażyści instalacji gazowych specjalizują się w poszukiwaniu różnych sygnałów w samochodach, dlatego w miarę montowania kolejnych systemów nie będzie to stanowić żadnego problemu. Jeśli na tablicy przyrządów jest obrotomierz, problem jest rozwiązany, jeśli nie ma obrotomierza system jest przystosowany do wykorzystania sygnału pracującego alternatora lub czujnika ciśnienia oleju.

Cykl wystąpień teoretycznych został zakończony montażem instalacji gazowej w samochodzie VW T5 z silnikiem 1,9 TDI. Montaż nie różni się zasadniczo od instalacji typowego systemu gazowego, te same elementy montowane w podobny sposób.

Najbardziej wytrwali uczestnicy szkolenia i jego gospodarzegazeo.plNajbardziej wytrwali uczestnicy szkolenia i jego gospodarze

Szkolenie, którego głównym celem było zapoznanie się z systemem zasilania gazowego stosowanego do silników Diesla oraz zasadami jego montażu było również okazją do zaprezentowania innych nowości w ofercie Elpigaz. Oferta skierowana do przedstawicieli warsztatów spotkała się z dużym zainteresowaniem, szczególnie w zakresie zbiorników do LPG. Już niedługo mają one zostać wprowadzone do sprzedaży na naszym rynku. Jak podaje producent w innych krajach cieszą się one dużą popularnością z uwagi na powiększoną pojemność i niską masę. Zgodnie z deklaracjami producenta nie jest to jej ostatnie słowo w zakresie nowoczesnych zbiorników do przechowywania LPG.





Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Elpigaz, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.