REKLAMA
02.04.2015

Gazowe pojazdy na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

Największe salony samochodowe nie są miejscem, które w szczególny sposób promują samochody zasilane paliwami gazowymi, lecz coraz większa liczba producentów ma takie pojazdy w swojej ofercie, więc siłą rzeczy trafiają one także na światowe wystawy.
REKLAMA

Na genewskiej wystawie, która odbyła się w dniach 5-15 marca 2015 r., można było obejrzeć kilka pojazdów, w których zastosowano gazowe układy zasilania oraz samochody z ogniwami paliwowymi, w których energia zawarta w paliwie gazowym w postaci wodoru jest zamieniana na energię elektryczną.

Lancia Ypsilonfot. LanciaLancia Ypsilon

W gronie wystawców nie mogło zabraknąć szwajcarskiej firmy gasmobil, która zajmuje się promocją zasilania samochodów z wykorzystaniem gazu ziemnego m.in. na stronie internetowej erdgasfahren.

gasmobil wystawił 3 samochody zasilane gazem ziemnym. Były to:

Toyota Miraifot. Geneva International Motor ShowZasilana wodorem Toyota Mirai

Na stoisku Lancii można było zobaczyć specjalną edycję modelu Ypsilon 30th Anniversary, który jest dostępny w wersji CNG z silnikiem 0.9 Turbo TwinAir (80 KM). Samochód, podobnie jak Panda Natural Power emituje tylko 77 gramów CO2/km.

Tradycyjnie Lancia przygotowała także wersję LPG z silnikiem 1.2 Fire EVO II.

Skoda pokazała Citigo CNG, czyli miejski samochód z silnikiem zasilanym gazem ziemnym, o którym pisaliśmy w artykule Skoda Citigo CNG - mamma mia, metano!

fot. Geneva International Motor ShowVolkswagen Golf Variant HyMotion z ogniwem paliwowym zasilanym wodorem

Z kolei Toyota zaprezentowała model Mirai czyli samochód, w którym napięcie elektryczne do zasilania silników elektrycznych jest wytwarzane w ogniwie paliwowym z wodoru w postaci gazowej, który jest przechowywany w dwóch zbiornikach pod ciśnieniem 700 bar.

Na stoiku Volkswagena można było zapoznać się z najnowszą wersją, produkowanego w podpoznańskim Antoninku, Volkswagena Caddy, którego premiera miała miejsce w Polsce. Wersja gazowa będzie dostępna w samochodach ze standardowym rozstawem osi oraz w wersji Caddy Maxi.

Volkswagen Golf Variant HyMotion to wersja Golfa wyposażona w system ogniw paliwowych o mocy 100 kW, w których wskutek reakcji wodoru z tlenem, wytwarza się energię do zasilania elektrycznej jednostki napędowej, pochodzącej z e-Golfa.

Wodór jest przechowywany w czterech zbiornikach kompozytowych umieszczonych pod podłogą. Zapas wodoru pozwala na pokonanie dystansu 500 km.

Niestety nie mamy żadnych informacji by w Genewie pojawiły się jakieś samochody zasilane LPG (oprócz wspomnianej wersji Lancii), a szkoda bo przecież to jedno z najbardziej popularnych paliw alternatywnych w wielu krajach.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Geneva International Motor Show



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.