REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 9
fot. Biemmedue SpA / Jimmy Ghione - tegoroczny zwycięzca Green Scout Cup poprzednie następne
26.11.2012

Green Scout Cup - wyścigi na LPG

Green Scout Cup - wyścigi na LPG fot. Green Scout Cup

Sporty motorowe zawsze były poligonem doświadczalnym dla producentów pojazdów i ich wyposażenia. Prężna branża LPG na włoskim rynku także korzysta z takich doświadczeń, organizując zawody w ramach pucharu Green Scout Cup. Są one także znakomitą okazją do reklamy poszczególnych sponsorów. Dlatego w projekt, oprócz firm związanych z branżą autogazu, zaangażowane są także inne podmioty.
REKLAMA

Wyścigi Green Scout Cup to wyjątkowe zawody, w których uczestniczą wyłącznie samochody napędzane LPG. Są to pojazdy Kia Venga zasilane gazem płynnym. Samochody są identyczne i wyposażono je w 16-zaworowe, 4-cylindrowe silniki o pojemności skokowej 1,6 l, osiągające moc 130 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 155 Nm. Nie są one z pewnością oszczędne, zużywają około 25 l/100 km. LPG pochodzi z normalnych stacji tankowania.

Gazowe układy zasilania pochodzą z firmy BRC. Są one kompletowane z typowych elementów pochodzących z produkcji. Puchar stanowi dla nich doskonały poligon doświadczalny. Różnica polega na tym, że są to systemy monofuel (jednostki napędowe są jednopaliwowe). Za konwersję samochodów jest odpowiedzialny BRC Racing Team.

fot. Biemmedue SpAJedna z eliminacji Green Scout Cup

W gazowym układzie zasilania stosowany jest jednostopniowy, membranowy reduktor Genius Max, który podając gaz pod ciśnieniem 150 kPa (względem ciśnienia w kolektorze dolotowym) zapewnia możliwość zasilania silników o mocy do 240 kW.

Zintegrowany ze strukturą nośną samochodu zbiornik LPG ma pojemność 48 l, a jego napełnianie przyspiesza zastosowanie dwóch zaworów tankowania. Zbiorniki do pucharowych samochodów od początku rozgrywania tych zawodów (tzn. od 2011 r.) dostarcza STAKO. Są one dedykowane do konstrukcji samochodu wyścigowego, spełniając takie same wymagania jak seryjne produkty słupskiej firmy.

Moc z silnika przez skrzynię biegów firmy Quaife z sekwencyjnym przełączaniem jest przenoszony na koła o średnicy osadzenia 17 cali, które wyposażono w ultraniskoprofilowe ogumienie (wskaźnik profilu 40) o szerokości czoła bieżnika 205 mm.

Samochody uczestniczące w zawodach Green Scoup Cup mają także zmodyfikowany układ hamulcowy z dwiema pompami oraz wyczynowymi, 6-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi z przodu, które obejmują tarcze hamulcowe o średnicy 332 mm. Średnica tarcz z tyłu wynosi 255 mm.

Wyścigi są rozgrywane od 2011 r. Są to pierwsze zawody, będące krajowymi mistrzostwami Włoch, w których udział biorą pojazdy zasilane LPG. Organizatorem wyścigów jest firma BRC.

W tym sezonie w 6 wyścigach (na torach Mugello, Franciacorta, Magione, Imola, Vallelunga i Adria) rywalizowało 15 zespołów. Jeden z nich był sponsorowany przez polską firmę STAKO, będącą obecnie częścią amerykańskiego koncernu Worthington. Zespół STAKO zwyciężył w kategorii sponsorów.

Indywidualny tytuł mistrza Włoch w tym roku zdobył Jimmy Ghione, na drugim miejscu uplasował się Gabriele Volpato, a trzecie miejsce zdobyła Alessandra Brena, przedstawicielka płci pięknej.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Green Scout Cup, STAKO, Biemmedue SpA



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.