REKLAMA
08.02.2016

Instalacje Prins w nowych Fordach

W ostatnich dniach firma Prins Autogaz, wyłączny dystrybutor holenderskich instalacji gazowych marki Prins, podpisała umowę z Ford Polska na dostawy instalacji gazowych do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny rodziny Ecoboost.
REKLAMA

Ford, który nie kojarzył się wcześniej z samochodami na gaz, będzie montował instalacje LPG do oferowanych obecnie jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Będą to systemy Direct LiquiMax (DLM) firmy Prins.

Ford Focus 1.0 Ecoboost LPGfot. gazeo.plFord Focus z silnikiem 1.0 Ecoboost zasilany LPG za pomocą systemu DLM - samochód demo firmy Prins Autogaz

Oznacza to, że potencjalni jak i obecni użytkownicy samochodów Ford wyposażonych w silniki rodziny Ecoboost będą mogli wyposażyć swoje samochody w najbardziej zaawansowaną instalację LPG tzw. VI generacji, która dawkuje LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania silnika przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe. Oznacza to, że silnik pracujący w trybie LPG zużywa wyłącznie paliwo gazowe. Nie jest konieczny, tzw. dotrysk benzyny występujący w większości oferowanych na rynku instalacjach do tego typu jednostek napędowych. Używanie benzyny nie jest konieczne nawet przy rozruchu silnika, może on być z powodzeniem uruchamiany bezpośrednio na LPG.

Montaż będzie wykonywany w serwisach Forda, które będą odpowiednio przeszkolone w tym zakresie przez specjalistów z Prins Autogaz. Instalacje Prins Direct LiquiMax są dedykowane do konkretnego modelu samochodu. Zestaw montażowy zawiera przygotowaną do danego pojazdu wiązkę elektryczną, docięte i wyposażone w odpowiednie złącza przewody paliwowe, odpowiednio zmodyfikowaną pompę benzynową oraz zbiornik LPG. Wszystkie podzespoły mają dedykowane wsporniki i są montowane we wszystkich egzemplarzach danego modelu w tych samych miejscach, co daje 100% powtarzalność procesu.

Instalacje Prins w Fordach będą standardowo objęte 2-letnią ochroną gwarancyjną z ograniczeniem przebiegu do 100 tys. km. Gwarancja na pojazd nie ulega zmianie i obejmuje 2-letni okres z możliwością przedłużenia do maksymalnie 5 lat (z ograniczeniem przebiegu do 150 tys. km).

 

Ładowanie video...

 

Na razie nie jest przewidziane oferowanie tradycyjnych instalacji sekwencyjnych VSI-2.0 do silników z pośrednim wtryskiem benzyny, choć jak podkreślali przedstawiciele firmy Prins współpraca z Fordem dopiero się rozpoczyna i nie można wykluczyć także takiego scenariusza.

Instalacje Direct LiquiMax są dostępne do większości samochodów, w których oferowane są silniki rodziny Ecoboost jednak o kolejności wprowadzania poszczególnych modeli w wersji LPG będzie decydował Ford Polska.

Kontrakt z Fordem może okazać się przełomowym dla Prinsa i z pewnością ułatwi rozmowy z innymi importerami, w których samochodach są stosowane silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Prins jest obecnie jedynym na polskim rynku dostawcą oferującym jako rozwiązanie fabryczne systemy bezpośredniego wtrysku LPG w fazie ciekłej do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Prins Autogaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.