REKLAMA
18.12.2017

Jego ekscelencja LPG

Wprawdzie Ford, Toyota i GM wycofały się z produkowania swoich samochodów w Australii na rzecz importowania modeli produkowanych w innych krajach, ale australijscy kierowcy ani myślą wycofać się z używania autogazu zamiast benzyny!
REKLAMA
Toyota Camry, wersja australijskafot. ToyotaPrzykład Australii pokazuje, że rozwinięty rynek LPG nie podda się bez walki

Nie powstrzymasz autogazu

Wycofanie się najważniejszych producentów z lokalnego wytwarzania aut to najwyraźniej za mało, by zniechęcić nawykłych do LPG kierowców do korzystania z tej atrakcyjnej alternatywy względem benzyny. Jak pokazały przeprowadzone ostatnio badania rynku, w latach 2018-25 znajdą się chętni na 160 tys. nowych samochodów napędzanych naszym ulubionym paliwem. Aby sprostać temu prognozowanemu zapotrzebowaniu, konsorcjum australijskich firm uruchomiło w Melbourne w stanie Wiktoria centrum konwersji o nazwie LPG Autogas Centre of Excellence. Bo w końcu autogaz to doskonałość.

Floty dostały to, na co zasłużyły

Uruchomienie Centre of Excellence to wspólna inicjatywa firm Unigas, Prixcar i Sprint Gas. Celem tego przedsięwzięcia jest zapewnienie managerom flot przystępnych i profesjonalnie wykonanych konwersji na zasilanie gazowe w nowych samochodach, które trafiają „na stół operacyjny” wprost z portu po przywiezieniu do kraju lub od dealera. Pierwsze zamówienie, opiewające na 100 egzemplarzy Toyoty Camry Hybrid, zostało złożone przez firmę taksówkową 13CABS. Auta pozostaną hybrydami, ale ich silniki spalinowe będą używać LPG zamiast benzyny.

Autogaz ma w Australii nadal znaczącą rolę do odegrania. Pod względem dostaw paliwa jesteśmy samowystarczalni, dysponujemy też ogólnokrajową siecią 2700 stacji tankowania, dlatego też możemy oprzeć na LPG nasze bezpieczeństwo paliwowe zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Nowe centrum konwersji zapewnia ścisłą kontrolę jakości na poziomie porównywalnym z centrami należącymi do producentów samochodów. Pracują tu doświadczeni inżynierowie opracowujący systemy gazowe, producenci gotowych zestawów montażowych i wykwalifikowani montażyści, dzięki którym konwersje przebiegają szybko, a koszty pozostają konkurencyjne.

John Coggins, Senior Business Manager, Unigas

Autogaz się opłaca

13CABS zamierza dzięki konwersji hybrydowych Toyot jeszcze obniżyć koszty paliwa i serwisu oraz emisję szkodliwych związków. W stu egzemplarzach Camry, które trafią do służby taksówkowej, zostaną zamontowane układy sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie lotnej marki Sprint Gas, co pozwoli obniżyć rachunki za tankowanie o 45% i zwróci się (przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 150 tys. km, co dla „taryfy” wydaje się zupełnie realne) w ciągu zaledwie 6 miesięcy.

13CABS angażuje się w redukcję ilości zanieczyszczeń i poprawę jakości powietrza w miastach, w których jeżdżą nasze taksówki. Środkiem do osiągnięcia tego celu jest używanie paliw alternatywnych i nowych technologii w samochodach należących do naszej floty.

O ile Toyota Camry Hybrid sama w sobie jest jednym z najbardziej ekonomicznych aut na rynku, konwersja na napęd LPG dodatkowo zwiększa korzyści finansowe i ekologiczne płynące z eksploatacji tego modelu.

Greg Hardeman, Fleet Operations Manager, 13CABS


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Unigas



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.