REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Novatek Polska / Tankowanie gokarta SODI GT5 GPL z modułu autogazowego ze zbiornikami podziemnymi. Tankowanie wykonuje wykwalifikowany pracownik GoKarting Center poprzednie następne
20.11.2013

Karting na LPG

Karting na LPG fot. Novatek Polska

Karting jest znakomitym sportem motorowym, w którym pierwsze kroki w swej przyszłej karierze stawiało wielu obecnych mistrzów kierownicy. Sport ten oprócz rozwijania talentu młodych kierowców może także kształtować ich świadomość ekologiczną, co pokazuje przykład firmy z Krakowa.
REKLAMA
Tor GoKarting Center w Krakowiefot. Novatek PolskaTor GoKarting Center w Krakowie używa Gokartów zasilanych LPG

Nowo otwarty GoKarting Center to pierwszy w Polsce tor, w którym gokarty zasilane są gazem płynnym. Dzięki temu młodzi adepci sportu motorowego oprócz doskonalenia techniki jazdy zapoznają się z technologiami obniżającymi poziom emisji w samochodach.

Według informacji firmy Novatek, która dostarcza paliwo gazowe do gokartów jest to najnowocześniejszy tor kartingowy w Polsce, także dzięki sposobowi zasilania gokartów.

Dzięki silnikom zasilanym LPG emisja spalin silników kartów jest ograniczona do minimum, a produktami całkowitego spalania LPG są dwutlenek węgla i woda. Niska emisja spalin jest bardzo istotnym aspektem na zamkniętym torze kartingowym, szczególnie, że częstymi gośćmi są tutaj także małe dzieci.

Tor GoKarting Center zaprojektował niemiecki kierowca rajdowy Klaus Fritzinger. Ma on długość 360 m, a jego szerokość wynosi 7 m, co pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie bez konieczności zatrzymywania najwolniejszego zawodnika. Asfaltowa nawierzchnia o doskonałej przyczepności oraz nowoczesne bandy Flexi Track gwarantują bezpieczeństwo kierowców nawet w sytuacjach ekstremalnych. Tor jest wyposażony w system pomiaru czasu AMB MyLaps z możliwością rejestracji czasów okrążeń z dokładnością do tysięcznej części sekundy.

Właściciele obiektu zdecydowali sie na zakup nowoczesnych, zasilanych LPG gokartów. Do dyspozycji gości jest 10 kartów Sodi GT5 GPL. Zastosowany w nich silnik Hondy o pojemności 270 cm3 dysponuje mocą 9 KM.

Gokart SODI GT5 GPLfot. Novatek PolskaGokart SODI GT5 GPL z widocznym zbiornikiem LPG

Włoskie gokarty SODI GT5 GPL są wyposażone w instalację gazową z gaźnikiem skonstruowanym przez inżynierów SODI. Silnik jest zasilany wyłącznie LPG. Uruchomienie gokarta następuje po 3-4 energicznych szarpnięciach startera. Gaźnik LPG zapewnia lepsze osiągi gokarta w porównaniu z oryginalnym gaźnikiem Hondy.

Silnik Hondy serii GX 270 doskonale radzi sobie z paliwem LPG, szczególnie gdy jest już rozgrzany.

W gokarcie SODI zastosowano specjalny zbiornik LPG, którego dostawcą jest holenderska firma WVM (Witte Van Moort). Jest on wyposażony w armaturę rozdzieloną  typu holenderskiego, taką samą jak jak w samochodowych zbiornikach LPG stosowanych np. w Holandii. Poszczególne zawory, włącznie z zaworem tankowania są zamontowane w płycie armaturowej umiejscowionej na górnej części zbiornika.

Odpowiednie zamocowanie zbiornika i umiejscowienie instalacji LPG gwarantuje pełne bezpieczeństwo użytkowania instalacji. Nie ma ryzyka uszkodzenia jej elementów w trakcie wyścigu, nawet w czasie kolizji. Wszystkie połączenia pomiędzy elementami instalacji gazowej są wykonane z wykorzystaniem przewodów elastycznych, co nawet w przypadku przemieszczenia któregoś z nich nie naraża instalacji na rozszczelnienie.. Zbiornik, dzięki spe…
 

Chcesz zapoznać się z możliwościami zasilanych gazem płynnym gokartów RIMO Mini LPG? Przejdź na drugą stronę stronę artykułu.
Pozostało: 50%



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Novatek Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.