REKLAMA
30.01.2017

Korea ogranicza ograniczenia

Korea Południowa jest nadal jednym z największych rynków autogazu na świecie. W sumie to zaskakujące, kiedy wziąć pod uwagę ograniczenia w dostępie do tego paliwa i pojazdów nim napędzanych. Dopiero ostatnio je zniesiono, a właściwie tylko zmniejszono.
REKLAMA
Flota gazowych taksówek w Korei Południowejfot. auto-gas.netOd teraz taksówki nie będą już jedynymi gazowymi samochodami na koreańskich ulicach. Czas najwyższy!

Aż do stycznia 2017 r. z samochodów zasilanych tańszym i mniej szkodliwym dla środowiska autogazem korzystać mogli właściwie tylko taksówkarze i kierowcy pojazdów flot należących do instytucji publicznych. Przed indywidualnymi użytkownikami, którzy mogliby na konwersji zyskać najwięcej, do tej pory drzwi z napisem LPG były zamknięte. Teraz jednak przepisy zmieniono i każdy może mieć samochód napędzany paliwem gazowym zamiast konwencjonalnego, choć pewne zastrzeżenia obowiązują nadal.

Warunkiem zakupu samochodu z silnikiem spalającym LPG jest co najmniej 5-letni wiek auta – zarejestrowanego krócej nie będzie można sprzedać. Pięcioletni pojazd może być całkiem łakomym kąskiem, choć w pewnej mierze to i tak tylko obchodzenie się smakiem – zakup zupełnie nowego samochodu na gaz pozostaje poza zasięgiem Koreańczyków, przynajmniej na razie. Być może z czasem ograniczenia zostaną zdjęte w całości, zaś póki co należy się cieszyć z kroku we właściwym kierunku. Zwłaszcza że już teraz wypożyczalnie aut oferują klientom specyficzny sposób na ominięcie „zapory” – wynajem długoterminowy z opcją wykupu samochodu na własność po upływie ustawowych pięciu lat.

Koreańska branża LPG entuzjastycznie przyjmuje wprowadzone zmiany. Wpłyną one zdecydowanie na zwiększenie liczby samochodów napędzanych autogazem - corocznie na wolny rynek trafi 30 tys. pojazdów. Sądzimy, że przyniesie to przełom dla firm obracających LPG, ponieważ w ostatnim czasie cierpiały one z powodu spadającego popytu na paliwo.

dyrektor generalny Koreańskiej Organizacji Gazu Płynnego

A dlaczego w ogóle w Korei przez lata obowiązywały obostrzenia w dostępie do autogazu? Ustawodawca uznał, że takie rozwiązanie pozwoli utrzymać wpływy do budżetu z tytułu podatku paliwowego na stałym, zrównoważonym poziomie. Innymi słowy, więcej zużywanego autogazu przekładałoby się na niższe dochody państwa. Na dłuższą metę powinno się jednak pozwolić kierowcom samodzielnie decydować, jakie paliwo chcą tankować do swoich samochodów, a zniesienie restrykcji dotyczących dostępu do LPG może skłonić zmotoryzowanych do intensywniejszego jeżdżenia, a więc ostatecznie do płacenia większych podatków. Tymczasem jednak poczekajmy na wpływ zmian na rynek – czy zużycie autogazu w Korei Południowej wzrośnie i zacznie ona ponownie piąć się w górę tabeli największych konsumentów naszego ulubionego paliwa?


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: auto-gas.net, Koreańska Organizacja Gazu Płynnego



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.