REKLAMA
04.08.2009

LPG - chodź, pomaluj mój świat... na zielono

W czasach słusznie minionych żartowano, że gdy sekretarz partii miał „wpaść z niezapowiedzianą wizytą”, w okolicy malowano trawę na zielono i przyklejano liście do drzew. Dziś, by zyskać trochę zieleni, a przy okazji kilka „zielonych”, wystarczy przestawić firmową flotę na zasilanie LPG. Tak robią firmy w Wielkiej Brytanii.

REKLAMA
nagroda za clearchannel.co.uknagroda za "zieloność"


Jak wynika z badań Corporate Vehicle Observatory (instytucji monitorującej rynek flot samochodowych), 60% przedsiębiorstw zamierza w ciągu najbliższych 3 lat dołączyć do swoich parków maszynowych auta bardziej ekologiczne, wywierające mniej negatywny wpływ na środowisko naturalne. Najprostszą drogą ku temu szczytnemu celowi jest oczywiście konwersja na LPG!

Niezależne badania, na które powołuje się w swoim materiale na ten temat uklpg.org, wskazują jednoznacznie, że autogaz powoduje widocznie mniejsze obciążenie dla przyrody:
- o 20% mniej CO2 niż przy spalaniu benzyny,
- o 2% mniej CO2 niż przy spalaniu oleju napędowego,
- 20 razy mniej tlenków azotu (NOX) niż przy spalaniu oleju napędowego,
- 120 razy mniej cząstek stałych (PM) niż przy spalaniu oleju napędowego.

Za korzyściami dla środowiska stoją naturalnie także znaczne oszczędności finansowe - tym większe, im liczebniejsza jest dana flota. Jako przykład podana została firma Clear Channel Outdoor UK, uznana przez Sunday Times za jedną z 50 „najczystszych” w kraju i używająca LPG w swoich samochodach już od 1997 r. Przed zmianą paliwa, auta Clear Channel emitowały niemal 5 tys. ton dwutlenku węgla rocznie oraz duże ilości tlenków azotu i sadzy. Do roku 2008 udało się zredukować ilość produkowanego CO2 o 1760 ton, a oszczędności wynikające z niższej ceny gazu i zwolnień z londyńskiej opłaty Congestion Charge za wjazd do centrum miasta sięgnęły 200 tys. funtów! Opłacalność „przesiadki” jest niezaprzeczalna.

Także polskie firmy dostrzegają plusy zamiany używanych dotychczas samochodów dieslowskich na benzynowe z instalacją gazową lub konwersji już używanych „benzyniaków” na LPG. Skłania je do tego niestabilność cen tradycyjnych paliw, silnie uzależniona od notowań na rynku ropy naftowej, a także stale atrakcyjna relacja kosztów zakupu gazu. Na ulicach naszych miast coraz łatwiej zauważyć służbowe auta z charakterystycznymi korkami w zderzakach i coś nam mówi, że będzie ich przybywać... W końcu, kto by nie chciał mniej płacić i mniej truć?


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: uklpg.org



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.