REKLAMA
24.02.2009

LPG jeszcze bardziej opłacalne

Montaż instalacji gazowej w samochodzie (pod warunkiem, że nie jesteśmy „niedzielnymi kierowcami” i nie zamierzamy wkrótce sprzedać auta) zawsze się opłaca. Ceny paliw musiałyby dosłownie wywrócić się do góry nogami, aby było inaczej. Ostatnio, z racji drożejącej benzyny i wciąż taniejącego gazu, rentowność LPG jeszcze wzrosła.

REKLAMA
Kert©iStockKert


Niektórym kierowcom wystarcza do szczęścia to, że płacą dziś za konwencjonalne paliwo o złotówkę za litr mniej niż pół roku temu, kiedy ropa naftowa biła cenowe rekordy na rynkach surowców. Rachunki za benzynę wróciły do akceptowalnego dla nich poziomu, więc nie czują potrzeby dalszego oszczędzania. Cóż, jeśli nie zdrowy rozsądek i prosty rachunek ekonomiczny, może kryzys zachęci ich do zwrócenia się w kierunku LPG?

Według aktualnych danych, autogaz kosztuje dziś w Polsce średnio 44% tego, co tradycyjne paliwo, przy czym relacja ta poprawia się z tygodnia na tydzień, oczywiście na rzecz gazu. Najkorzystniej kształtuje się ona w Łódzkiem i Podlaskiem (wynosi niecałe 42%), w Łodzi też LPG jest (z ceną 1,6 zł/l) obiektywnie najtańsze. W żadnym województwie wzajemny stosunek kosztów litra paliwa nie przekracza 47%, a maksymalna średnia cena gazu w Polsce to dziś 1,82 zł na Mazowszu. Czy płacenie na stacji o połowę niższych rachunków nie jest samo w sobie dostatecznie przekonujące? To co jest?

Założenie do samochodu nowoczesnego systemu zasilania gazem to rozwiązanie za każdym razem tak samo dobre, niezależnie od aktualnie panującego klimatu ekonomicznego, ale ze względu na wzmożoną potrzebę oszczędzania jeszcze lepsze teraz niż w okresie prosperity. Jednorazowa inwestycja w solidne wykonanie montażu, a potem regularne serwisowanie instalacji spowodują, że nie będziemy musieli tłumaczyć się przed własnym autem zamykając je w garażu do momentu nadejścia „tłustszych” czasów. Możemy jeździć tyle samo, płacąc za to o 50% mniej, lub przy zachowaniu jednakowych wydatków podróżować dwa razy więcej. Tak czy inaczej, zauważymy kolosalną różnicę, naturalnie in plus.

Doprawdy trudno pojąć, dlaczego niektórzy tak stanowczo i uparcie wzbraniają się przed gazem. Co złośliwsi twierdzą, że sprawdził się tylko w zapalniczkach i kuchenkach, ale na tej samej zasadzie można by powiedzieć, że diesel to owszem, ale do kotłów, TIR-ów i lokomotyw, ale za żadne skarby do samochodów. Zresztą, to tak, jakby porównywać mleko z farbą emulsyjną tylko dlatego, że są białe i ciekłe. Nałogowym sceptykom polecamy na poważnie zważyć wszystkie „za” i „przeciw” i dopiero wtedy wyciągać ostateczne wnioski.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.