REKLAMA
04.05.2015
Informacja producenta

Lovato - do tańca i do różańca

Mówią, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wydają się temu przeczyć instalacje gazowe marki Lovato, które z powodzeniem można montować w pospolitych 4-cylindrowcach, 6- i 8-cylindrowych egzotykach, a nawet hybrydach!
REKLAMA

Klucz do jak najszerszego zastosowania produktów danej marki to wszechstronna, dopasowana do różnych potrzeb i wymagań oferta – ta zasada sprawdza się równie dobrze w branży LPG, jak i w każdej innej. Lovato ma w swojej gamie na polskim rynku trzy systemy zasilania silników autogazem, które w sumie nadają się do konwertowania praktycznie każdego samochodu, jaki w ogóle da się konwertować. Najpopularniejszym, bo możliwym do zastosowania w największej liczbie modeli różnych marek, jest Lovato Smart – nieskomplikowany system, który niewymagającym autom daje dokładnie to, czego im trzeba i nic ponadto. Bez komplikowania, bez zbędnych funkcji, za to przejrzyście i w dobrej cenie.

Logo Lovatofot. LovatoWidzisz to logo i wiesz, że w gamie włoskiej marki znajdzie się odpowiednia instalacja do Twojego samochodu. Ale jeżeli nie, to znaczy, że... nie masz samochodu

Nie znaczy to wszakże, iż Smart sprawdza się wyłącznie w połączeniu z czterocylindrowymi silnikami zamontowanymi w powszechnie spotykanych na ulicach samochodach. Owszem, wśród przykładowych montaży przedstawionych w naszym dziale Montuj u nas znalazły się skromne, niczym nie wyróżniające się przykłady użycia Smarta w postaci Nissana AlmeryVolkswagena Passata generacji B5, ale i niosąca ze sobą powiew wielkiego świata Acura TL, czyli szlachetniej urodzona kuzynka Hondy Accord, przywieziona do Polski zza Atlantyku i wyposażona w silnik V6.

O stopień wyżej na drabinie ewolucji stoi system Lovato Easy Fast. Szybki przegląd działu Montuj u nas pokazuje, że zdarza mu się trafiać pod maski aut, którym w zupełności wystarczyłby Smart (np. Hondy Civic), ale niewiele wyższa cena i współpraca z OBD sprawiają, że wielu klientów mimo wszystko decyduje się właśnie na ten produkt. A są to klienci o bardzo różnych gustach i potrzebach – jedni przyjeżdżają do warsztatów partnerskich Lovato skromnymi, ale niezniszczalnymi Toyotami Avensis, inni krzykliwymi Nissanami Juke, jeszcze kolejni stawiają na niepowtarzalność, której na imię Chrysler 200 lub pną się po szczeblach samochodowego prestiżu wybierając BMW 320i, Volkswagena Phaetona, a nawet muskularne BMW 645i. Ekstremalni fani oszczędzania na kosztach paliwa życzą sobie nawet konwersji Toyoty Prius, a Easy Fast – przez grzeczność, rzecz jasna – nie odmawia. To jest dopiero multitalent – równie ochoczo bierze się za rzędowe „czwórki”, widlaste „szóstki” i „ósemki”, jak i za hybrydy. Szacunek.

Na tym jednak paleta systemów Lovato się nie kończy. Jest jeszcze Easy Fast Direct Injection – układ pośredniego wtrysku LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Samochodów z takimi jednostkami napędowymi nie przyjeżdża jeszcze do zakładów montujących instalacje gazowe wiele, ale ich liczba będzie tylko rosła, więc lepiej zawczasu mieć w zanadrzu odpowiednie rozwiązanie. O skali jego zastosowania dziś może świadczyć fakt, że do naszych „zbiorów” trafiło tylko jedno auto z Easy Fastem DI pod maską – Volkswagen Jetta 1,6 FSI – ale to się z czasem zmieni. A czy uzupełnieniem oferty Lovato na „nowe czasy” stanie się również system ciekłego wtrysku LPG bezpośrednio przez wtryskiwacze benzynowe? Kto wie...

Ostateczny wniosek jest prosty: Lovato żadnej pracy się nie boi. Jeżeli coś ma cztery koła (choć to akurat nie jest warunek konieczny) i silnik czterosuwowy, chłodzony cieczą (najlepiej zamontowany z przodu), będzie można to przystosować do zasilania LPG za pomocą systemu włoskiej marki. A jeżeli okaże się to niewykonalne, to prawdopodobnie oznacza, że nie ma takiego silnika albo takiego samochodu. We wszystkich innych przypadkach Lovato da radę.

Firma Lovato, wchodząc w skład Grupy Landi, została wsparta technicznie przez pozostałych jej członków zajmujących wspólnie nowoczesne centrum R&D. Wieloletnia tradycja tworzenia bardzo trwałych i godnych zaufania instalacji została teraz wsparta innowacyjnymi rozwiązaniami Landirenzo – światowego lidera współpracy OEM (montażu instalacji na linii produkcyjnej pojazdu w oparciu o homologację całopojazdową) oraz AEB – niekwestionowanego lidera na rynku elektroniki systemów gazowych.

Fuzja tradycji, doświadczenia i innowacyjności zaowocowała powstaniem nowych linii produktów  Lovato charakteryzujących się doskonałym współczynnikiem cena/jakość.

Zaawansowane strategie autokalibracyjne pozwalają na znaczne skrócenie procesu strojenia instalacji po jej zamontowaniu, a software umożliwia ingerencję w niezbędne nastawy, aby uzyskać jak najlepsze parametry pracy silnika.

Szeroka gama produktów pozwala zadowolić posiadaczy prostszych lub starszych pojazdów (e-go, Smart), jak i tych bardziej nowoczesnych i bardziej wymagających (Easy Fast, Easy Fast OBD), z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa włącznie (Easy Fast Direct).

Szeroka gama odpornych na zanieczyszczenia wtryskiwaczy gazowych Lovato doskonale sprawdza się na naszym wymagającym rynku.

Całości dopełnia autorski program cyklicznych szkoleń warsztatów, assistance techniczny (zarówno telefoniczny, jak i w warsztacie montażysty), assistance w centrum szkoleniowym Landirenzo w Warszawie czy pomoc w trudnych przypadkach z wykorzystaniem hamowni podwoziowej.

Te czynniki składają się na sukces instalacji Lovato na polskim rynku autogazu.

Robert Szenfeld, Landirenzo Polska


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

gazeo.pl
źródło: informacja własna, Lovato



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.