REKLAMA
24.12.2015

Maryland ma pierwszy autobus na LPG

Tak, wiemy – pisaliśmy o napędzanych autogazem autobusach szkolnych w USA już wielokrotnie. Zrobimy to jednak ponownie, a potem znów i to pewnie nie raz. Tak naprawdę będziemy to robić za każdym razem, gdy podobne pojazdy wejdą (wjadą?) do służby w jakimś kolejnym stanie.
REKLAMA

Tym razem przyszła kolej na stan Maryland, a konkretnie hrabstwo Anne Arundel. Pojazd należy do operatora Jubb's Bus Service, a jest to Blue Bird Propane Vision – amerykański „gimbus”, o którym pisaliśmy już wiele razy i pewnie wiele razy jeszcze napiszemy. Autobus na gaz zastąpił wysłużony odpowiednik dieslowski, co przynosi korzyści zarówno użytkującemu go lokalnemu zarządowi szkół (pod względem finansowym), jak i środowisku naturalnemu (dzięki zmniejszonemu poziomowi emisji spalin).

Wobec rosnących kosztów utrzymania pojazdów dieslowskich oraz coraz większej presji na wprowadzanie zielonych technologii przyszedł czas na rozpoznanie istniejących alternatyw. Jesteśmy pierwszym operatorem w stanie Maryland oferującym lokalnemu okręgowi szkolnemu autobus napędzany zmniejszającym poziom szkodliwych składników spalin autogazem, a nasze plany zakładają przestawienie w przyszłości 20% naszej floty na to paliwo.

Randall Jubb, prezes Jubb's Bus Service, Inc.

Autobus Blue Bird Propane Vision na stacji Jubb's Bus Servicefot. Blue BirdJeden autobus przełomu nie czyni, ale od czegoś trzeba zacząć. Jubb's Bus Service już myśli o kolejnych

Jak wszystkie autobusy Blue Bird Propane Vision, także ten pojazd wyposażono w fordowski silnik V10 o pojemności 6,8 l, konwertowany na zasilanie LPG przez firmę ROUSH CleanTech. W porównaniu z dieslem podobnej klasy, nowe „wozidło” obniża wydatki na paliwo o 45%, a potem względem emisyjnym będzie oszczędzać atmosferze 540 kg tlenków azotu i 30 kg cząstek stałych rocznie. Firma Jubb's Bus Service ma własną stację tankowania wybudowaną w bazie, ze zbiornikiem gazu o pojemności 1000 galonów (ok. 3800 l). W miarę potrzeby można rozszerzyć możliwości magazynowania paliwa do 4000 galonów (15200 l).

Jesteśmy dumni ze współpracy z tak postępowo myślącą firmą jak Jubb's Bus Service. Dołącza ona do ponad 500 okręgów szkolnych w całym kraju, które postawiły na korzyści, jakie daje technologia LPG: niższe koszty bieżące, niższe nakłady eksploatacyjne i zredukowaną emisję spalin.

Brian Carney, dyrektor ds. klientów grupowych, ROUSH CleanTech




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Blue Bird



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.