REKLAMA
09.12.2013

Medialny dystrybutor w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii jest ok. 1400 stacji tankowania autogazu. W listopadzie 2013 jedna z nich otrzymała pierwszy w tym kraju dystrybutor z multimedialnym wyświetlaczem. Skoro kierowcy sami napełniają zbiorniki w swoich autach, niech im się przy tym nie nudzi!
REKLAMA
Dystrybutor Tokheim Q510 LPG z ekranem na stacji autogazufot. Petrol PlazaPrzedstawiciele firm Flogas i Tokheim prezentują nowy dystrybutor

Brytyjski rynek autogazu rozwija się wolniej, niż by mógł, ale też nie stoi w miejscu. Sieć stacji tankowania rozwija się, przybywa też kierowców chętnych do oszczędzania za pomocą LPG, dlatego kolejne obiekty oferujące zmotoryzowanym autogaz starają się oferować coś nowego. Zwykły dystrybutor to już dziś najwyraźniej za mało.

Firmy Flogas i Tokheim, czyli dostawca paliwa i producent dystrybutorów, podjęły współpracę, której efektem jest montaż urządzenia Quantum 510 LPG na jednej z brytyjskich stacji. Jest to dystrybutor o konstrukcji modułowej, dającej bardzo szerokie spektrum możliwości – może być wolno stojący lub wkomponowany w jednostkę wielopaliwową oraz wyposażony w dodatkowe urządzenia wedle życzenia klienta, np. terminal płatniczy. Nowo zainstalowane urządzenie otrzymało 17-calowy ekran VGA.

Po co? Cóż, stanie przy dystrybutorze w czasie napełniania potrafi się dłużyć, zwłaszcza jeżeli zbiornik jest duży i trzeba spędzić dłuższą chwilę z dłonią na przycisku otwierającym przepływ paliwa. Można więc zaproponować znużonym kierowcom coś do obejrzenia przy okazji, przy czym bardziej niż hitów kinowych spodziewalibyśmy się reklam. Adekwatnie do treści „seansu”, dystrybutor nie ma modułu płatniczego, a więc konieczny jest spacer do kasy, gdzie „natchnieni” reklamą klienci mogą kupić coś, co właśnie zobaczyli na ekranie.

Takie rozwiązania nie są bynajmniej nowe, tyle że w Polsce, w obliczu braku możliwości samodzielnego tankowania jeszcze do niedawna, nie było dotąd dla nich zastosowania. Teraz, gdy samoobsługa podczas tankowania LPG stała się dopuszczalna i coraz więcej stacji decyduje się na oddanie procedury napełniania zbiorników w ręce samych zmotoryzowanych (przypomnijmy, że nie jest to obowiązek), takie urządzenia mogą zacząć pojawiać się w punktach sprzedaży autogazu. Dzisiejsza technologia pozwala wręcz skanować twarze kierowców, określać ich płeć i na tej podstawie dobierać lepiej dopasowaną, a więc potencjalnie skuteczniejszą reklamę. Wielki Brat wkroczył w sektor LPG!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Petrol Plaza, Tokheim



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.