REKLAMA
01.08.2014

Omaha też stawia na gazowe autobusy szkolne

Firma Blue Bird, producent gazowych autobusów szkolnych Propane Vision, ma z pewnością ręce pełne roboty, bowiem coraz więcej amerykańskich okręgów szkolnych decyduje się na ich pojazdy. Oszczędnościami idącymi w setki tysięcy dolarów chwali się miasto Omaha.
REKLAMA

Organizacja Omaha Public Schools (OPS), działając w porozumieniu ze Student Transportation Inc. (STI), postanowiła nie tracić czasu na testy i ewaluacje pojedynczych pojazdów i od razu pójść drogą zakupów hurtowych. Latem 2013 r. na potrzeby szkół zarządzanych przez OPS zakupiono od razu 435 autobusów szkolnych Blue Bird Propane Vision, a już po roku widać wymierne potwierdzenie słuszności podjętej wówczas decyzji – oszczędności z ich eksploatowania wyniosły ponad 200 tys. dolarów! I to nie w porównaniu z odpowiednikami benzynowymi, lecz z dieslami.

Autobusy szkolne Blue Bird Propane Visionfot. Blue BirdOszczędność niejedno ma imię - autobusy Propane Vision dostępne są w różnych wariantach rozstawu osi

Jeżeli sama liczba nie robi odpowiedniego wrażenia, ujmijmy rzecz bardziej obrazowo: 200 tys. dolarów to kwota, jaką w postaci wynagrodzeń pobiera rocznie czterech do pięciu nauczycieli. Jest więc o co się bić, bo dzięki tak zmniejszonym wydatkom można np. zatrudnić dodatkowych belfrów do tych szkół, które cierpią na niedostatki kadry. To podnosi poziom kształcenia, bo unika się zastępstw i łączeń, które częściej stanowią wolne lekcje niż zajęcia z prawdziwego zdarzenia.

Okręg szkolny Omaha postawił sobie za cel zostanie pierwszym w kraju okręgiem korzystającym wyłącznie z autobusów szkolnych napędzanych LPG. Do realizacji tego śmiałego założenia niewiele brakuje, bowiem już 96% pojazdów wożących uczniów w największym mieście Nebraski jeździ właśnie na autogazie. OPS i STI będą dążyć do jak najszybszego osiągnięcia poziomu 100% nie tylko ze względu na oszczędności finansowe, ale również dlatego, że gazowe autobusy lepiej niż ich dieslowskie odpowiedniki radzą sobie w warunkach typowej dla stanu Nebraska srogiej zimy. Niezależnie od motywacji, czekamy na wieści o szkolnych autobusach na LPG w kolejnych miastach USA.

W warunkach zimnej pogody autobusy na gaz są nieporównywalnie łatwiejsze w eksploatacji niż diesle. Pomimo aż 435 pojazdów, przez cały rok nie mieliśmy ani jednej usterki, pojazdy nigdy też nie odmówiły współpracy – odpalały zawsze, bez względu na temperaturę.

Brian Urwin, kierownik serwisu STI




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Green Fleet Magazine, Blue Bird



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.