REKLAMA
25.04.2014

Opel i Repsol wspierają hiszpański rynek LPG

Opel i koncern naftowy Repsol podpisały w Hiszpanii porozumienie, na mocy którego wspólnymi siłami będą wspierać rozwój lokalnego rynku autogazu. Aktualnie w Hiszpanii jeździ zaledwie ok. 28 tys. samochodów na gaz, a więc potencjał jest ogromny i warto przyspieszyć tempo jego wykorzystywania.
REKLAMA
Opel Meriva w fabryce Opla w Saragossie, Hiszpaniafot. RepsolPodpisywaniu podobnych porozumień zawsze towarzyszy dużo uścisków dłoni i szerokich uśmiechów. Oby za rok czy dwa sygnatariusze nadal mieli tak dobre nastroje, jak na fotografii

Współpraca między akurat tymi dwiema firmami jest nieprzypadkowa. Repsol to ważny gracz na lokalnym rynku paliw, od lat wspierający ideę stosowania LPG jako zamiennika benzyny (w przeszłości wespół m. in. z Fiatem), Opel zaś produkuje w Saragossie Corsę i Merivę (w łącznej liczbie 120 egzemplarzy dziennie) właśnie w wersjach z fabrycznymi instalacjami gazowymi. W myśl umowy producent samochodów będzie bardziej aktywnie promował swoją gamę modeli zasilanych LPG, zaś koncern paliwowy wybuduje 100 nowych punktów tankowania tańszej alternatywy dla benzyny (a ma ich już w swojej sieci 235) i wesprze partnera w działaniach zmierzających ku popularyzacji aut na gaz. Razem natomiast Repsol i Opel mają pracować na rzecz rozwoju technologii gazowej.

Cała gra warta jest świeczki o tyle, że autogaz ma w Hiszpanii status paliwa ekologicznego w myśl rządowych programów ulg i dopłat PIVE 5 i PIMA Aire oraz inicjatyw lokalnych samorządów, które oferują kierowcom aut na LPG np. ulgi w podatku drogowym czy zwolnienia z opłat za przejazd drogami płatnymi.

Strategiczny dokument podpisano w zakładach Opla przy udziale wysokich przedstawicieli obu stron. Sojusz ma szansę przynieść wymierne korzyści obydwu sygnatariuszom, choć obaj wchodzą w niego z pokaźnym dorobkiem – Repsol jest największym dystrybutorem autogazu w swoim rodzimym kraju, zaś Opel wypuścił na europejskie drogi już 115 tys. egzemplarzy modeli z fabrycznie zamontowanymi systemami zasilania gazem. Podpisanie porozumienia zbiega się z ożywieniem na hiszpańskim rynku autogazu, który w 2013 r. wzrósł gwałtownie o 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Liczba samochodów na LPG w tym samym okresie wręcz uległa podwojeniu i oczekuje się, że będzie ich wciąż dynamicznie przybywać.

Hiszpański rynek autogazu przez wiele lat stał w miejscu i nie mógł złapać wiatru w żagle, teraz jednak nastąpiło odbicie i szybki ruch w górę. Przedsięwzięcia takie jak to podjęte przez Repsol i Opla na pewno pomoże wzmocnić wizerunek LPG w świadomości kierowców i może dodatkowo przyczynić się do wzrostu zainteresowania tym paliwem, nawet pomimo że i tak popyt na nie w kraju Iberów wystrzelił ostatnio w górę jak szalony. Mamy nadzieję, że procentowe wskaźniki rozwoju rynku przez wiele lat będą osiągać dwucyfrowe wartości, a dzisiejsze dziesiątki tysięcy aut na LPG na drogach Hiszpanii szybko zamienią się w setki. Będziemy się bacznie przyglądać temu obiecującemu rejonowi Europy...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Repsol poprzez WLPGA



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.