REKLAMA
29.02.2016

Opel: sprzedaż modeli LPG w 2015 r.

Nie można mówić o sprzedaży samochodów z fabrycznymi czy dedykowanymi instalacjami gazowymi w Polsce bez wspomnienia o Oplu – marce oferującej największą liczbę modeli konwertowanych bezpośrednio na linii produkcyjnej.
REKLAMA

Szeroka oferta przekłada się wprost na wyniki sprzedaży – Polska jest dla Opla drugim najważniejszym rynkiem zbytu modeli napędzanych autogazem. Pierwszym, wbrew pozorom, nie są wcale rodzime dla marki z Rüsselsheim Niemcy, ale Włochy – jedna z kolebek europejskiej i światowej gazowej motoryzacji. Tam, w słonecznej Italii, Opel znajduje co roku nabywców na ponad 20 tys. egzemplarzy swoich modeli z gamy LPGTEC. A w Polsce?

Opel LPG - najpopularniejsze modelefot. OpelTrzej muszkieterowie - Astra, Corsa i Meriva to trzy najważniejsze modele, które "robią" Oplowi sprzedaż w segmencie LPG w Polsce

Przedstawiciele General Motors Poland mówią o kilku tysiącach sprzedanych samochodów, ale konkretne liczby to informacja wewnętrzna firmy. Dzięki oficjalnym danym Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wiemy jednak, że w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych samochodów na gaz w naszym kraju są aż 4 modele z błyskawicą na masce, w tym dwa na szczycie zestawienia. Pierwsze miejsce zajęła Astra (mowa tu o modelu IV generacji, właśnie zastępowanym przez nową Astrę J), której w okresie od stycznia do października 2015 r. zarejestrowano 998 sztuk. Corsa znalazła w tym samym czasie 659 nabywców, Meriva i Mokka zaś, odpowiednio, 308 i 132.

Dane Opla potwierdzają, że także w ujęciu całorocznym lista bestsellerów prezentuje się tak, jak wynika z informacji o rejestracjach – w 2015 r. stawce przewodzi z dużą przewagą Astra, na mocnym drugim miejscu plasuje się Corsa, za nimi lądują Meriva i Mokka. To pokazuje swoją drogą, że na polskim rynku przestały rządzić auta najmniejsze i najtańsze – klienci najczęściej sięgają dziś po kompakty, których ceny mieszczą się w granicach zdrowego rozsądku, a już sprawdzające się w roli aut rodzinnych, zwłaszcza w wersjach kombi. W całej Europie sprzedaż Astry i Corsy LPGTEC idzie w tysiące, a ogólny wynik poprawiają modele Meriva (mimo coraz mniej modnego nadwozia typu van) i popularny crossover Mokka, łącznie sprzedany już w liczbie ponad pół miliona egzemplarzy (we wszystkich wersjach silnikowych). Adam, Insignia i Zafira również znajdują co roku pewne grono nowych zwolenników (ten pierwszy cieszy się wzięciem we Włoszech, gdzie na pierwszym miejscu plasuje się Corsa), ale nie aż tak liczne.

 

Ładowanie video...

 

Co ważne, zainteresowanie Oplami fabrycznie konwertowanymi na napęd gazowy sukcesywnie rośnie. W 2015 r. klienci kupili aż o 15% więcej samochodów z gamy LPGTEC niż rok wcześniej, a głównymi „sprawcami” tak znacznego skoku okazały się – tu nie będzie niespodzianki – modele najpopularniejsze, a więc Astra i Corsa. Wśród nabywców dominują zaś ci indywidualni – to oni napędzają sprzedaż, choć i klienci flotowi mają swój udział w statystykach. Tym większy rzecz jasna, że nie przychodzą po jeden samochód na raz, ale przynajmniej kilka. Wzrost zainteresowania nabywców cieszy tym bardziej, że Opel w Polsce nie prowadził w 2015 r. żadnej kampanii reklamowej nastawionej na promocję modeli z serii LPGTEC.

Zastanawiamy się, jaka przyszłość czeka napędzane LPG samochody z błyskawicą na masce, wszak downsizing i wtrysk bezpośredni zataczają coraz szersze kręgi i po ofercie Opla również to widać – nowa Astra ma m. in. 1-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy, którego za pomocą konwencjonalnego systemu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej już nie da się adaptować, a przynajmniej nie bez dotrysku benzyny. Na razie jeszcze zainteresowanie klientów jest na tyle wysokie, że firmie z Rüsselsheim opłaca się produkować jednostki napędowe typu MPI (choć są one dostępne również w wersjach wyłącznie benzynowych), ale z czasem będą one nieuchronnie wypierane przez turbodoładowane silniki DI i wtedy przyszłość LPG w Oplu może stanąć pod znakiem zapytania. Przy czym, jak pokazuje przykład współpracy Forda z firmą Prins, nie musi...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Wojciech Osoś (GM Polska), CEPiK



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.