REKLAMA
02.12.2013

Paliwa alternatywne w transporcie - głos AEGPL

Komisja Europejska zorganizowała w ostatnim czasie konferencję poświęconą tematyce paliw alternatywnych w transporcie. W jednej z dyskusji panelowych uczestniczyli przedstawiciele Europejskiej Organizacji Gazu Płynnego, przekonując decydentów do zalet autogazu.
REKLAMA

Autogaz, pomimo przełomowych odkryć i postępów w dziedzinie wydobycia i eksploatacji gazu ziemnego z łupków oraz stale rosnącej oferty samochodów elektrycznych, a także po uwzględnieniu faktu, że LPG to produkt uboczny procesów oczyszczania kopalnego metanu i rafinacji ropy naftowej, pozostaje najpowszechniej stosowanym paliwem alternatywnym Europy i świata. Może poszczycić się także najlepiej rozwiniętą infrastrukturą – sieć stacji tankowania na samym tylko Starym Kontynencie obejmuje niemal 30 tys. punktów, z których korzysta 7 mln samochodów. Tutaj nie potrzeba wielkich inwestycji – wystarczy dobra wola polityczna i mechanizmy wsparcia.

Logo AEGPL - Europejskiej Organizacji Gazu Płynnegofot. AEGPLNa szczęście dla branży LPG, siedziba AEGPL jest tam, gdzie znajdują się wszystkie najważniejsze unijne instytucje - w Brukseli

Taką mniej więcej wiadomość przekazał zebranym podczas konferencji 450 gościom i prelegentom Samuel Maubanc, dyrektor generalny AEGPL (Europejskiej Organizacji Gazu Płynnego). Podkreślił przy tym, że dostępność CNG nie umywa się do tego, co oferuje dziś autogaz, a samochody elektryczne pozostają zbyt mało zaawansowane technologicznie (przede wszystkim w kwestii pojemności akumulatorów), by stać się realną alternatywą dla aut spalinowych przystosowanych do zasilania paliwami alternatywnymi. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że branża LPG tworzy w Europie tysiące miejsc pracy.

Argumenty przedstawiciela AEGPL nie były na szczęście głosem wołającego na pustyni – Siim Kallas, wiceprzewodniczący KE ds. mobilności i transportu, powiedział w swoim wystąpieniu, że paliwa alternatywne wzmocnią europejski rynek, a konkretna strategia w zakresie rozbudowy odpowiedniej infrastruktury jest niezbędna, zaś europoseł Carlo Fidanza zaznaczył, że LPG powinno stać się częścią dyrektywy zakładającej dynamiczne wdrażanie zamienników paliw na bazie ropy naftowej, przy czym należy położyć nacisk na wyrównywanie różnic w stopniu zagęszczenia sieci stacji między poszczególnymi krajami. Korzystając z okazji, Europejska Organizacja Gazu Płynnego dystrybuowała także przygotowane przez siebie raporty dotyczące najefektywniejszych sposobów rozwijania branży autogazu w przyszłości. Dobrze wiedzieć, że sektor LPG jako paliwa silnikowego ma swój głos w Brukseli i są ludzie, którzy czuwają nad jego bezpieczną przyszłością już na etapie wstępnych prac legislacyjnych w sercu europejskiej machiny biurokratycznej.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: AEGPL



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.