REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 7
fot. gazeo.pl / MItsubishi Colt LPG z instalacją gazową STAG poprzednie następne
13.08.2012

Pierwsze egzemplarze Colta LPG już wydane

Pierwsze egzemplarze Colta LPG już wydane fot. gazeo.pl

Samochody z limitowanej serii Mitsubishi Colt z instalacją gazową polskiej marki STAG znalazły już pierwszych właścicieli. W łódzkim salonie Satall mieliśmy okazję zapoznać się z takim właśnie pojazdem.
REKLAMA
Instalacja gazowa AC ze sterownikiem STAG w komorze silnikowej Mitsubishi Coltfot. gazeo.plInstalacja firmy AC w komorze silnikowej Colta. Na głowicy widoczna listwa wtryskiwaczy, w tle za filtrem powietrza sterownik STAG 300 Premium

Perfekcyjny montaż

Uwagę zwraca przede wszystkim bardzo estetyczny montaż, który według przedstawicieli firmy AC S.A., dostarczającej komponenty gazowych układów zasilania do Coltów, jest powtarzalny we wszystkich 50 egzemplarzach, które są objęte promocyjnymi cenami. Oznacza to, że każdy z pojazdów ma taki sam układ poszczególnych podzespołów w komorze silnika, takie same są ich mocowania i stosowane do montażu wsporniki.

Wszystkie przewody są docięte na odpowiednią długość, także wiązki są w elektryczne są w odpowiedni sposób dostosowane do montażu w Mitsubishi Colt.

Zbiornik gazu we wnęce koła zapasowego Colta LPGfot. gazeo.plZbiornik LPG w gazowym Colcie mieści 34 l paliwa

Wszystkie połączenia śrubowe są znakowane, co oznacza, że zostały one dokręcone odpowiednim momentem i pozwala na szybką weryfikację ewentualnej ingerencji w gazowy układ zasilania wykonanej przez osoby niepowołane.

Zbiornik gazu

Stosunkowo duży, jak na wielkość samochodu, zbiornik paliwa gazowego (mieszczący 34 l LPG) zamontowano we wnęce koła zapasowego. Jego montaż jest także wykonany bardzo estetycznie.

Reduktor-parownik

Reduktor-parownik AC R01 w Mitsubishi Coltfot. gazeo.plReduktor AC R01 zamontowano na ścianie grodziowej

Ze zbiornika gaz trafia do reduktora-parownika AC R01, który za pomocą krótkiej złączki zintegrowano z elektrozaworem gazowym. Pomimo tego, że reduktor zamontowano na ścianie grodziowej (pomiędzy komorą silnikową a przedziałem pasażerskim) dostęp wydaje się być prosty, tym bardziej, że elektrozawór gazowy z filtrem fazy ciekłej (który podlega okresowej, co 15 tys. km) jest umieszczony nieco powyżej reduktora.

Listwa wtryskiwaczy

Z reduktora gaz przepływa dość długim przewodem do listwy wtryskowej AC W01 zamontowanej na pokrywie głowicy. Na jego drodze znajduje się łatwo dostępny filtr fazy gazowej oraz czujnik ciśnienia gazu.

Z listwy wtryskowej gaz jest kierowany krótkimi przewodami gumowymi do kanałów dolotowych silnika.

Sterownik STAG 300 Premium w komorze silnikowej Mitsubishi Coltfot. gazeo.plSterownik STAG 300 Premium w komorze silnikowej Colta LPG

Sterownik

Pracę instalacji gazowej nadzoruje sterownik STAG 300 Premium zamontowany obok sterownika benzynowego. Wiązki przewodów instalacji gazowej wyglądają jak oryginalne wiązki elektryczne samochodu, tylko elementy gazowego układu zasilania, do których są one podłączone zdradzają, że zostały zamontowane dopiero na etapie konwersji.

Oszczędności dopiero po 1000 km

Instalacja gazowa jest uruchamiana po przejechaniu samochodem 1000 km na benzynie. Po tym okresie, w którym następuje "ułożenie się" m.in. podzespołów układu przeniesienia napędu (w tym przypadku głównie chodzi o silnik), wykonuje się przegląd gazowego układu zasilania i jego uruchomienie. Odbywa się to w obecności jednego z Regionalnych Doradców Techniczno-Handlowych firmy  AC, niekoniecznie w serwisie Mitsubishi. Instalację można uruchomić w każdym wskazanym przez użytkownika miejscu.

Podsumowanie

Jeśli instalacja jest skonfigurowana i skalibrowana tak jak ją zamontowano, w co trudno powątpiewać znając doświadczenie firmy AC, to użytkownikom należy gratulować wyboru. Jedynym „mankamentem” (w dużym cudzysłowie) jest przebieg 1000 km, który trzeba wykonać na benzynie. Przegląd po takim przebiegu jest oczywiście jak najbardziej zasadny (sprawdzenie mocowania głównych podzespołów instalacji, sprawdzenie szczelności połączeń). Czemu jednak nie wykonać go na gazie?




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Mitsubishi, AC S.A., informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.