REKLAMA
11.11.2017

Podwyżki cen paliw dopłynęły do Polski

Skutki huraganu Harvey, który przetoczył się po amerykańskim zagłębiu naftowym pod koniec wakacji, przekładają się na ceny paliw konwencjonalnych na polskich stacjach. Benzyna podrożała w ciągu tygodnia o 10 gr/l, diesel – o 12.
REKLAMA
Ceny paliw na początku listopada 2017 r.fot. gazeo.plNa stacjach jeszcze stawki do wytrzymania, ale to tylko cisza przed burzą...

Benzyna i „napęd” mocno w górę

Litr „bezołowiowej” za 4,65 zł (wobec 4,55 tydzień wcześniej) i litr oleju napędowego za 4,55 zł (wobec 4,43) – tak wyglądają średnie ceny paliw w Polsce według notowania e-petrol.pl z 8 listopada 2017 r. Do wahań i stopniowych zmian jesteśmy przyzwyczajeni, ale to jest skok, bo rzadko się zdarza, by z tygodnia na tydzień stawki za litr zmieniły się o dwucyfrową liczbę groszy. A co w tym czasie stało się z autogazem? Owszem, również podrożał, ale o 4 gr/l, do 2,16 zł/l, w związku z czym dystans cenowy między nim a benzyną wzrósł do niemal 2,50 zł/l. Relacja w ujęciu procentowym poprawiła się z 46,6 do 46,45%. Niewiele, ale jedno jest pewne: to ostatni moment, by uzupełnić zapas paliwa na rozruch!

Nie musi być taniej

Można się pocieszać, że skoro podwyżki są następstwem klęski żywiołowej, ceny wrócą do normy, gdy pola naftowe i rafinerie odzyskają pełną moc wydobywczo-przerobową i podaż osiągnie poziom sprzed uderzenia Harveya. Można, tyle że nie ma gwarancji, że eksporterzy i importerzy zechcą obniżyć ceny do starych wartości przy pierwszej nadarzającej się okazji – ropa naftowa nie pachnie zbyt pięknie, ale pieniądze nie śmierdzą, więc być może ktoś zechce utrzymać wyższe stawki dłużej, niż to konieczne, by zarabiać więcej przez dłuższy czas. Naciągane? Niekoniecznie – z taką właśnie sytuacją mamy ponoć właśnie do czynienia na rynku masła.

Już dziś zapłać mniej

Czekanie na tańszą benzynę upływa znacznie przyjemniej, gdy ma się w samochodzie instalację gazową. Wprawdzie paliwo konwencjonalne nie kosztuje od tego mniej, ale tankuje się je znacznie rzadziej, a zdecydowaną większość zastępuje tańszym o ponad połowę LPG. Większości z naszych czytelników z pewnością nie trzeba tego tłumaczyć, ale jeżeli czyta te słowa ktoś, kto właśnie nabawił się kilku nowych siwych włosów po powrocie ze stacji benzynowej, gorąco zachęcamy do rozważenia konwersji. Nasze narzędzia – Symulator Opłacalności MontażuWycena Instalacji LPG – pomogą w podjęciu decyzji!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: informacja własna, e-petrol.pl



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.