REKLAMA
18.09.2009

Polska liderem w sektorze flot

Polskie firmy chętniej niż firmy unijne wykorzystują ekologiczne samochody w ramach flot. Obecność przynajmniej jednego „zielonego” auta* deklaruje blisko połowa polskich firm. W pozostałych krajach UE ma je tylko 23 procent przedsiębiorstw - wynika z badania CVO (Corporate Vehicle Observatory), jednej z najważniejszych międzynarodowych analiz rynku flotowego przeprowadzanej dorocznie przez firmę Arval, eksperta w zarządzaniu flotami firmowymi.
REKLAMA
Mercedes Sprintermedia.daimler.comMercedes Sprinter

- Kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego odgrywają na pewno coraz istotniejszą rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie i eksploatacji pojazdów firmowych. Ogromny wpływ mają jednak względy ekonomiczne - czyli relatywnie niskie koszty np. paliwa LPG. Nasuwa się pytanie, czy polskie firmy są w stanie zwiększyć swoją efektywność kosztową dzięki ekologicznym rozwiązaniom motoryzacyjnym - zastanawia się Janusz Kowalik, Dyrektor Generalny firmy Arval.

Pod względem udziału „zielonych” pojazdów wśród samochodów firmowych Polska jest europejskim liderem. Aż 43 procent badanych deklaruje, iż ich firma eksploatuje minimum jeden tego typu pojazd. Średnia w pozostałych krajach objętych Barometrem CVO wynosi 23 procent. Przyczyna tego stanu rzeczy tkwi w szczególnej popularności na terenie Polski samochodów napędzanych tzw. biopaliwami, LPG lub gazem naturalnym. Najwyraźniej widać to w sektorze MSP (małych i średnich przedsiębiorstw) dominującym na polskim rynku.

Nie można również wykluczyć wzrostu świadomości ekologicznej osób podejmujących decyzję o tworzeniu struktur flot firmowych. Stopniowo w Polsce są wdrażane dyrektywy o zmniejszeniu emisji CO2 w krajach Unii Europejskiej o 20 procent do 2020 roku oraz o ograniczeniu emisji CO2 przez pojazdy do 120 g na 1 kilometr do 2012 roku.

Przedstawiciele firmy Arval zwracają uwagę na ciekawy i stosunkowo rzadki przypadek, gdy działania proekologiczne są jednocześnie optymalne kosztowo. Powszechnie komunikowany i komentowany medialnie kryzys gospodarczy może stać się ważnym elementem edukacji ekologicznej społeczeństwa.

* - w badaniu Barometr CVO 2009 określenie „zielony pojazd” przyjęto dla samochodów napędzanych silnikami nowej generacji, biopaliwami, LPG lub gazem naturalnym, a także dla aut o napędzie elektrycznym i hybrydowym.

Zobacz materiał IBRM Samar tutaj.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Arval
źródło: Samar, media.daimler.com



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.