REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 5
fot. gazeo.pl / Jedno z najnowszych opracowań firmy STAKO - zbiornik dedykowany do systemu LDI firmy BRC, wieloletniego partnera słupskiej firmy, także na polu sportowym (Green Hybrid Cup). Cechą charakterystyczną zbiornika do systemu LDI, oprócz otworu na pompę LPG (z lewej strony) jest także miejsce wygospodarowane na dodatkową pompę benzyny (z prawej strony) poprzednie następne
11.04.2013

Polski zbiornik LPG w Oplu Adamie

Polski zbiornik LPG w Oplu Adamie fot. gazeo.pl

Na krajowym rynku LPG działa wiele firm, których produkty są znane w wielu zakątkach świata. Są to zarówno producenci systemów zasilania, komponentów w nich stosowanych oraz zbiorników LPG. W tym wąskim segmencie branży LPG chyba najbardziej znanym dostawcą jest słupska firma STAKO.
REKLAMA

Warto wiedzieć

STAKO jest największym producentem zbiorników LPG na świecie. W 2012 r. firma wyprodukowała 500 tys. zbiorników LPG, co stanowi ponad 20% wzrost w stosunku do roku 2011 r. Większość z nich trafiła na rynki OEM.

Większość zbiorników firma dostarcza na pierwszy montaż do producentów samochodów na tzw. rynek OEM - Original Equipment Manufacturer (producentów oryginalnego wyposażenia). Są wśród nich zarówno rynki europejskie jak i z naszego punktu widzenia bardziej egzotyczne (Australia czy Indie).

Cały czas rozwijana jest sprzedaż zbiorników do producentów w Europie. Firma jest dostawcą dla Volkswagena, Opla, Mercedesa i Fiata.

W większości przypadków zbiorniki LPG są dostarczane pod marką STAKO z wyraźnie widocznymi oznaczeniemi polskiego producenta.

Dla Volkswagena STAKO dostarcza zbiorniki do samochodów w wersji BiFuel (napędzanych benzyną i LPG). Są to następujące modele: Polo, Golf, Golf Plus, Caddy i Caddy Maxi. Także Opel wszystkie swoje samochody gamy LPGTEC (zasilane benzyną i gazem płynnym) wyposaża w zbiorniki pochodzące ze Słupska. Są to modele: Corsa (3- i 5-drzwiowa), Meriva, Astra, Astra Sports Tourer, Insignia (hatchback i sedan), Insignia Sports Tourer oraz Zafira Tourer. Są one adaptowane do zasilania gazowego w firmie Opel Special Vehicles w Rüsselsheim.

STAKO będzie także dostawcą zbiorników do Opla Adama, który już w miesiącach letnich 2013 r. uzupełni gamę LPGTEC. Będzie to zbiornik o innowacyjnej konstrukcji, który nie będzie ani zbiornikiem toroidalnym ani walcowym.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: STAKO, inforamcja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.