REKLAMA
06.02.2015

Preferencje dla hybrydowych aut LPG we Francji

We Francji do programu promującego pojazdy emitujące mniej dwutlenku węgla włączono pojazdy hybrydowe (spalinowo-elektryczne) zasilane LPG. Ich emisja CO2 jest niższa w stosunku do napędzanych klasycznymi paliwami silnikowymi o 15-20%.
REKLAMA

Ponadto jednostki napędowe zasilane LPG charakteryzują się praktycznie zerową emisją cząstek stałych i znacznie niższą zawartością w spalinach tlenków azotu.

Comité Français du Butane et du Propanefot. Comité Français du Butane et du PropaneLogo Comité Français du Butane et du Propane

Obowiązujące we Francji rozporządzenie, które ma na celu zachęcenie użytkowników do zakupu pojazdów niskoemisyjnych zostało zmodyfikowane przez dodanie do niego samochodów hybrydowych (spalinowo-elektrycznych) zasilanych LPG.

Przepis, o którym mowa, odnosi się o pojazdów homologowanych jako hybrydowe (mikrohybryd i półhybryd), których silnik spalinowy emituje 61-110 g CO2/km.

Technologia zasilania silników LPG jest już na tyle dojrzała i elastyczna, że pozwala łączyć ją z innymi alternatywnymi źródłami energii i napędami, by generować jeszcze większe korzyści ekologiczne (mniejsza emisja) i ekonomiczne (niższa cena LPG w porównaniu z tradycyjnymi paliwami silnikowymi).

Hybrydowe samochody zasilane paliwami gazowymi są lub były oferowane przez firmy:

Pierwsze gazowe hybrydy weszły na rynek w
2007 r. w Korei i Japonii.

Zgodnie z zaleceniami biura do oceny wyborów naukowo-technologicznych (OPECST – Office Parlementaire d'Evaluation des Choix Scientifiques et Technologiques) przy francuskim parlamencie, LPG powinno być objęte takimi samymi działaniami promocyjnymi jak realizowany przez rząd program promowania pojazdów elektrycznych.

Rozporządzenie jest pierwszym krokiem ku przywróceniu autogazowi rangi paliwa ekologicznego, co oceniamy bardzo pozytywnie. Wsparcie publiczne jest niezbędne dla rozwoju branży autogazu. Wspieranie rozwoju alternatywnych źródeł energii jest bardzo skuteczne, co potwierdzają liczne dowody. Kwestia poprawy jakości powietrza nie ogranicza się jedynie do redukcji emisji CO2. Jest to znacznie szersze zagadnienie, obejmujące także zanieczyszczenia w postaci tlenków azotu i cząstek stałych, których szkodliwość dla zdrowia jest dowiedziona.

Joël Pedessac, dyrektor zarządzający Francuskiej Organizacji Gazu Płynnego (Comité Français du Butane et du Propane)




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Comité Français du Butane et du Propane



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.