REKLAMA
28.07.2014

Prins Autogassytemen w Polsce

Holenderski producent instalacji gazowych, firma Prins, od 30 lat wyznacza kierunki rozwoju dla branży LPG, a od 1 czerwca 2014 r. jest reprezentowana w Polsce przez firmę Prins Autogaz Sp. z o.o. (Prins Polska) z Kobylnicy koło Słupska.
REKLAMA
Prins Direct LiquiMax 2.0fot. gazeo.plInstalacja gazowa Prins Direct LiquiMax 2.0

Firma jest związana z przedsiębiorstwem Ekogas GmbH, które od 10 lat zajmuje się montażem instalacji gazowych na terenie Niemiec, a od początku 2014 r. jest oficjalnym przedstawicielem Prinsa w Niemczech.

Głównym założeniem w działalności Prinsa, od początku istnienia firmy, było nadążanie za rozwojem techniki silnikowej tak, aby gazowe układy zasilania spełniały rygorystyczne normy emisji spalin oraz zapewniały pełną zgodność ze współczesnymi sobie jednostkami napędowymi.

Prins VSI 2.0 DIfot. gazeo.plInstalacja gazowa Prins VSI 2.0 DI

Doskonałym przykładem tego typu działań jest instalacja bezpośredniego wtrysku LPG w fazie ciekłej – Direct LiquiMax 2.0, zapewniająca możliwość zasilania silników o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które przez niektórych były już uznane za przyczynę początku końca branży LPG.

Innym systemem firmy Prins do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest VSI 2.0 DI, który zasila silnik LPG w postaci gazowej. Paliwo jest wtryskiwane do kanałów dolotowych silnika, analogicznie jak w klasycznej instalacji IV generacji. Nie można jednak wyłączyć wtryskiwaczy benzyny. Muszą one dawkować niewielką ilość benzyny, służącą chłodzeniu i oczyszczaniu z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy. Zużycie benzyny jest bardzo małe i nie przekracza 2-5% całkowitej ilości zużywanego przez silnik paliwa.

Prins Dieselblend 2.0fot. gazeo.plInstalacja gazowa do silników Diesla Prins Dieselblend 2.0

Oba systemy są stosowane w różnych jednostkach napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Doświadczenie firmy wskazuje, w których jednostkach można zastosować system bezpośredniego wtrysku fazy ciekłej, a które wymagają zastosowania wtrysku fazy gazowej i dotrysku benzyny. I to jest właśnie najcenniejszy atut współpracy z firmą Prins – wiedza, której nie można zdobyć bez wieloletnich doświadczeń w badaniach i eksploatacji gazowych układów zasilania.

Oprócz instalacji do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny Prins ma w ofercie także klasyczne systemy IV generacji VSI 2.0 (Vapour Sequential Injection) do silników z sekwencyjnym wtryskiem benzyny, zasilające silnik odparowanym LPG.

Kolejną propozycją Prinsa jest system Dieselblend 2.0 do zasilania silników Diesla, w których część dawki paliwa jest zastępowana gazem – LPG lub gazem ziemnym, przechowywanym w postaci CNG lub LNG.

Prins Polska zajmuje się szkoleniem, dystrybucją oraz serwisowaniem instalacji holenderskiego producenta, a zbudowana sieć warsztatów montujących zapewni odpowiednią jakość montażu i serwisu gazowych układów zasilania Prins.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Prins, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.