REKLAMA
23.03.2015

Prins Autogaz - Nowe Auta z LPG

Prins Autogaz, czyli polski oddział holenderskiej firmy Prins Autogassystemen, od grudnia 2014 r. należącej do kanadyjskiego Westporta, od początku swej działalności wielką uwagę przykładał do propagowania flagowego w swej ofercie systemu zasilania gazowego.
REKLAMA

Jest nim Direct LiquiMax-2.0, który służy do zasilania gazowego silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. System ten wtryskuje LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania silnika przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe. W ten sposób zasilany silnik może praktycznie cały czas pracować na autogazie (bez wykorzystywania benzyny) czyli inaczej niż w przypadku zasilania tego typu jednostek napędowych LPG w stanie gazowym, kiedy to konieczny jest dotrysk benzyny w celu chłodzenia i oczyszczania z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy benzynowych.

Otwarcie firmy Prins Autogazfot. gazeo.plSamochody zasilane LPG z wykorzystaniem systemów Prins na otwarciu firmy Prins Autogaz

W systemie Direct LiquiMax-2.0 nie ma takiej konieczności, ponieważ wtryskiwacze benzynowe są cały czas używane, a zamiast benzyny przepływa przez nie ciekłe LPG, które je chłodzi i oczyszcza, zasilając jednocześnie silnik paliwem.

System ten jest wynikiem ponad 30 lat doświadczeń holenderskiej firmy Prins w dziedzinie zasilania gazowego silników spalinowych.

Dorobek firmy doceniło wielu producentów samochodów, zapraszając Prinsa do współpracy w zakresie fabrycznego montażu instalacji LPG w nowych pojazdach.

Takie działania są prowadzone na rynku niemieckim (HyundaiKia) oraz w Szwecji (Volvo) i Tajlandii, gdzie systemy Prins są montowane w nowych Fordach.

Wszystkie te doświadczenia spowodowały, że Prins Autogaz mógł zaprezentować ofertę nowych samochodów dostosowanych do zasilania LPG.

Obecnie w programie Nowe Auta z LPG dostępne są samochody wyposażone w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny następujących marek:

  • Audi (A4, A5 z silnikiem 1.8 TSI),
  • Dacia (Duster, Lodgy z silnikiem 1.2 TCE),
  • Ford (B-Max, C-Max, Fiesta, Focus, Kuga, Mondeo, Tourneo Courier z silnikami 1.0 i 1.6 Ecoboost),
  • Hyundai (i30, i40, ix 35 z silnikami 1.6 i 2.0 GDI),
  • Kia (Carens, Cee'd, Pro Cee'd, Sorento, Soul, Sportage z silnikami 1.6, 2.0 i 2.4 GDI),
  • Mazda (3, 6, CX-5),
  • Mercedes-Benz (B 180, C 180, CLA 180, E 250 kombi),
  • Nissan (Qashqai 1.2),
  • Opel (Astra, Insignia z silnikami 1.6 i 2.0),
  • Peugeot (308 SW 1.2),
  • Range Rover (Evoque 2.0),
  • Renault (Captur, Grand Scenic, Megane z silnikiem 1.2 TCe),
  • Seat (Leon 1.4 TSI),
  • Skoda (Octavia 1.4 TSI),
  • Subaru (Forester XT 2.0),
  • Volkswagen (Golf 1.4 TSI),
  • Volvo (S60, V60, V70, XC 60 z silnikiem 2.0).

Prins Autogaz pomaga w negocjacji cen samochodów w salonach, a później zapewnia montaż instalacji LPG Direct LiquiMax-2.0. Po montażu systemu zasilania gazowego firma dostarcza samochód do miejsca zamieszkania klienta. Dodatkowo użytkownik samochodu otrzymuje polisę ubezpieczeniową na silnik, która gwarantuje zwrot kosztów ewentualnych napraw, ponieważ większość z producentów pojazdów nie dopuszcza montażu instalacji gazowych.

Cały proces nie jest uciążliwy dla posiadacza samochodu i odbywa się przy ograniczonych do minimum formalnościach.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Prins Autogaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.