REKLAMA
23.10.2014

Prins - reaktywacja

Na polskim rynku instalacji gazowych rozpoczął działalność nowy przedstawiciel marki Prins. Prins Autogaz sp. z o. o., bo taką nazwę nosi firma, wchodzi na rynek z instalacjami klasy premium.
REKLAMA

Idą zmiany
Polska jest potęgą na rynku autogazu. Prawie 3 mln samochodów na LPG jeżdżą po naszych drogach. Jest to olbrzymi potencjał, który dostrzeżono także w Holandii. Mimo że marka Prins jest obecna na rynku polskim od wielu lat, a jej instalacje można było kupić, w opinii Prinsa zabrakło podstawowego warunku rozwoju, jakim jest promocja marki i wsparcie techniczne warsztatów i użytkowników. Z tego powodu Prins zwrócił się z propozycją rozwoju marki i sieci warsztatów do ludzi, którzy zbudowali i utrzymują struktury Prinsa w Niemczech. Stworzono specjalną spółkę Prins Autogaz, która została oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem Prinsa w Polsce.

Zespół Prins Autogaz: Mariusz Kopeć, Sebastian Bartczak, Bartosz Czubałafot. gazeo.plZespół Prins Autogaz: Mariusz Kopeć, Sebastian Bartczak, Bartosz Czubała

Nowy importer – nowy start
Korzystając z bogatych doświadczeń na rynku niemieckim, firma postanowiła skupić się na nowych zadaniach. Z jednej strony zamierza odbudować zaufanie do holenderskiego producenta wśród montażystów systemów LPG, z drugiej stworzyć ogólnopolską sieć warsztatów polecanych i montujących instalacje Prins oraz, co równie ważne, uświadomić kierowcom, dealerom i warsztatom, że prócz sprawdzonych instalacji LPG do silników z wtryskiem pośrednim istnieje pewna i sprawdzona instalacja do silników z wtryskiem bezpośrednim. Z takimi planami, w obecności przedstawiciela z centrali z Holandii, firma uroczyście rozpoczęła działalność nowego przedstawicielstwa. Na spotkanie zorganizowane w okolicach Słupska przyjechało kilkudziesięciu zaproszonych przedstawicieli warsztatów montujących systemy LPG z całego kraju.

W trakcie inauguracji współwłaściciel Prins Autogaz, Mariusz Kopeć, zaznaczył, że celem spotkania jest prezentacja nowej sytuacji marki Prins na rynku polskim. Przy okazji przedstawiono drugiego współwłaściciela firmy, Sebastiana Bartczaka, dyrektora handlowego Bartosza Czubałę oraz przedstawiciela regionu warszawskiego, Pawła Kopyścia.

Ładowanie video...

 

Na miejscu prezentowano samochody z instalacją do wtrysku bezpośredniego, Direct LiquiMax-2.0fot. gazeo.plNa miejscu prezentowano samochody z instalacją do wtrysku bezpośredniego, Direct LiquiMax-2.0

W tej chwili celem głównym jest szerokie wprowadzenie na rynek instalacji do silników z wtryskiem bezpośrednim poprzez budowanie świadomości u klienta ostatecznego – kierowcy – ale także u dealera czy warsztatu montującego, że są instalacje LPG, które bez żadnych problemów współpracują z najnowocześniejszymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim, spełniając wymagania emisyjne i formalne. Obecnie klient, który przychodzi do salonu samochodowego czy do warsztatu LPG, dowiaduje się, że instalacji do najnowszych silników nie ma. Prins Polska chce to zmienić w pierwszej kolejności. Jak zapewniono, jednym z priorytetów, które postawił przed sobą nowy importer jest także jak najlepszy kontakt z warsztatem LPG oraz wsparcie techniczne ze strony polskiego przedstawicielstwa i producenta.

Kontakt z warsztatem na każdej płaszczyźnie jest bardzo ważny. Budowanie wzajemnego zaufania i pewności pomocy technicznej leży u podstaw sukcesu firmy i marki Prins.

Mariusz Kopeć, Prins Autogaz

Po pierwsze jakość
W ofercie Prins Polska znajdują się instalacje dedykowane do każdego rodzaju silnika, jednak flagowym produktem marki jest system bezpośredniego wtrysku w fazie ciekłej Direct LiquiMax 2.0. Co ciekawe, firma nie zamierza konkurować ceną (która jest obecnie wysoka), lecz technologią niedostępną dla innych producentów oraz tym, że, zgodnie z przyzwyczajeniami kierowców, samochód w trybie gazowym zasilany jest wyłącznie LPG, bez dotrysków benzyny. W żadnym momencie pracy silnika (nawet podczas rozruchu) nie jest wykorzystywana benzyna. Oczywiście instalacja dedykowana jest do najnowszych samochodów, a rola montażysty ogranicza się do starannego montażu dostarczonych podzespołów (nawet obudowy zbiornika LPG w bagażniku), dedykowanych do konkretnego samochodu i silnika. Nie ma mowy o kalibracji czy zmianie mapy wtrysku, która jest przygotowana przez producenta.

Prezentacja instalacji w samochodach testowychfot. gazeo.plPrezentacja instalacji w samochodach testowych

W sieci Prinsa
Do końca 2014 roku Prins Polska planuje nawiązać współpracę z pięćdziesięcioma warsztatami montującymi systemy LPG. W przyszłym roku ma ich być około 100. Firma chce, aby każdy z warsztatów współpracujących obsługiwał każdą instalację Prins bez względu na to, czy jest to system nowy czy stary, założony w kraju czy za granicą. Obecnie rusza także sklep internetowy z produktami marki Prins. Rozpoczyna się również program szkoleń dla montażystów, realizowany w siedzibie firmy w Kobylnicy k/Słupska. Pierwsze terminy szkoleń zapowiedziano już na początek listopada. Firma deklaruje także utworzenie 7-dniowej infolinii ze wsparciem technicznym. Nowy importer bardzo uważnie słucha opinii warsztatów, chąc dopasować model współpracy do ich potrzeb.

Ładowanie video...

Przyszłość to wtrysk bezpośredni

W opinii właścicieli Prins Autogaz, instalacje dedykowane do silników z wtryskiem bezpośrednim to przyszłość branży autogazu. Coraz więcej samochodów dostępnych jest wyłącznie z tą technologią i branża LPG musi dostosować swoją ofertę do tego, co aktualnie dzieje się w technice motoryzacyjnej. Technologia proponowana przez Prinsa wydawać się dziś może podobną rewolucją, jaką kilkanaście lat temu było wprowadzenie sekwencyjnego wtrysku gazu.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.